Baby-business is booming
28 juli 2016
Het gaat beter in de non-food: vooral omzet van lingerie en baby- en kinderfashion gestegen
Het gestegen consumentenvertrouwen werkt goed uit voor de detailhandel non-food. Dat blijkt uit de INretail/GfK Fashionscan, die de winkelomzetten ( on- plus off-line) in ons land monitort. De grootste omzetstijgers in het eerste halfjaar waren baby- en kinderbovenmode (bijna 8%) en kinderschoenen (7,6%). Maar ook wie lingerie, bad- en nachtmode en herenondergoed verkoopt, noteerde een omzetgroei van bijna 7%. Mei was vaak de beste verkoopmaand.
Ook de verkoop van schoenen groeide, het tweede kwartaal werd met 4,4% meer omzet dan een jaar eerder afgesloten. De grootste omzetstijging was voor kinderschoenen: 7,2%. Herenschoenen vormen met 4,9% groei een uitstekende tweede; damesschoenen scoorden een plus van 3,5%.
In de mode groeide de omzet in het tweede kwartaal met 0,7%; voor het eerste half jaar noteert GFK een plus van 0,2%. Goed scoorden vooral beenmode, met 7,9%. Lingerie, bad- en nachtmode en herenondergoed (7,8%) en baby- en kinderbovenmode (7,5%) deden het eveneens goed. De omzet in herenkleren steeg 3,3%, dameskleding daalde met 5,1%.
De INretail Sportmonitor laat in Q2 een groei van sportkleding zien met 3%; de totale omzet na een half jaar loopt bijna een procent voor op 2015. Sportschoenen en andere accessoires lopen na een half jaar nog een procent achter op 2015.
Gerelateerde artikelen
AccountantWeek.nl informeert over zaken die voor accountants, medewerkers van MKB-accountantskantoren en hun klanten écht relevant zijn. Als lid ben je altijd op de hoogte van het laatste nieuws.
Ontvang de gratis nieuwsbrief Word nu lidPersonalia
Ze gaat zich richten op...
Katja Hilckmann-Winkel en David Versteeg...
PwC Nederland heeft Seda Foppen...
Vacatures
Alpina Group (vacatures)
de Woningstichting
2theloo
Markt Update
Wat wordt de impact van...
Alternatieven om belastingheffing en vermogenszichtbaarheid...
Meer tijd voor compliance EU-ontbossingswet...
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
AccountantWeek.nl is onderdeel van Sijthoff Media, dé partner voor (finance) professionals. Benut de vele advertentiemogelijkheden.
Daan Commandeur
Partner Manager