Pre-accounting: online samenwerken met de ondernemer
Partnerbijdrage van:
Het belang van het automatiseren van het pre-accounting proces is inmiddels binnen vrijwel ieder administratie- of accountantskantoor doorgedrongen. Met het automatiseren van de verwerking van de bank en inkoopfacturen, zijn bij veel kantoren in de afgelopen jaren de eerste stappen hierin gezet. Deze processen spelen zich voornamelijk bij de kantoren af en waren daarom niet geheel onlogisch als eerste aan de beurt. Maar hoe zit het dan met het automatiseren van het proces dat zich afspeelt bij de ondernemer, jouw klant?
Wanneer we verder kijken naar dit pre-accounting proces, dan kom je namelijk al snel uit bij het meest onderscheidende- en voor de ondernemer leukste- domein. Hoe komt een ondernemer eigenlijk tot een verkoopfactuur en zijn omzet? Gaat daar een calculatie of offerte aan vooraf? Naar welke landen factureert een klant? En welke valuta’s komen daarbij kijken? En hanteren ze daarbinnen ook nog verschillende betaalmethodes? Factureert de ondernemer periodiek of eenmalig?
Allemaal valide vragen die spelen voor de ondernemer en kansen bieden aan kantoren om hen te helpen met het laatste hoofdstuk in pre-accounting; het verkoopproces!
Gezien digitalisering inmiddels steeds meer gemeengoed is geworden in onze maatschappij, gaan veel ondernemers zelf op zoek naar een online tool voor het versturen van hun facturen. Wanneer er dan advies over juiste tools wordt ingewonnen bij hun administratie- of accountantskantoren, is het antwoord niet altijd even duidelijk. Veel kantoren laten namelijk deze keuze bij de ondernemer (lees: Word of Excel) of bieden dan de facturatietool van het eigen boekhoudpakket als suggestie, maar dit is voor veel ondernemers niet de oplossing.
WeFact dé online administratietool voor ondernemers. Van een stukadoor tot een ondernemer met een online webshop, of een makelaar, het is voor bijna alle ondernemers in te zetten. Met WeFact kunnen zij online factureren op een heel gebruiksvriendelijke manier met daarbij een hoop eenvoudige toevoegingen zoals het volledig automatiseren van het versturen van periodieke facturen (abonnementen). Daarnaast hebben ondernemers de beschikking over een uitgebreide mobiele app.
Meer dan 600 administratie- en accountantskantoren bieden inmiddels WeFact als standaard oplossing voor hun klanten en maken de ondernemer hier echt blij mee.
Nu zal je wellicht denken, leuk dat mijn klant hier blij van wordt maar hoe automatiseer ik nu dan het pre-accounting proces hiermee?
Door jouw klant met WeFact te laten werken heeft de ondernemer het heeft gevoel dat hij aan het boekhouden is en wordt tegelijk automatisch alle data via een naadloze synchronisatie naar de juiste grootboekrekening van jouw boekhoudpakket geëxporteerd. Dit betekent dat je geen verkoopfacturen meer hoeft te verwerken.
Maak ook jouw klant blij en automatiseer hiermee ook dit laatste onderdeel van jouw pre-accounting proces!
Meer weten? Neem contact met ons op!
[avg-advertorial slug=”accountancy-expo-2021-|-online-ontdekkingsreis”]