Tevreden klanten én tevreden werknemers: Hoe doe je dat?

Door te automatiseren maakt Reijtenbagh het werk van de medewerkers een stuk leuker.

Frans-Jan, directeur van Reijtenbagh Administratie & Advies, nam een beslissing die niet eenvoudig was, maar wel de juiste bleek te zijn. In hun zoektocht naar manieren om te groeien, besloten zij volledig over te stappen naar een geautomatiseerde boekhoudsoftware.

En zo’n verandering van processen? Dat bracht Reijtenbagh een hoop voordelen, en die delen we graag.

Medewerkers enthousiast

Door te automatiseren maakt Reijtenbagh het werk van de medewerkers een stuk leuker. Inmiddels heeft het kantoor 75% geautomatiseerd en zijn de medewerkers aanzienlijk enthousiaster over het verwerken van de administratie. Waarom? Vroegen wij Frans-Jan. Simpel: Automatisering geeft meer controle én maakt het werk leuker. 

En nu hebben ze stabielere administraties van hogere kwaliteit, terwijl de medewerkers meer met real-time cijfers én advies richting klanten bezig zijn. “Een win-win situatie”, stelt Frans-Jan.

Alles voor de hoge kwaliteitsscore

Reijtenbagh blinkt uit in het gebruik van de Kwaliteitsmonitor. “We merken dat het steeds lastiger wordt om bepaalde functies met mensen te bezetten, en Yuki helpt ons een zeer hoge kwaliteit te behouden. We zien de Kwaliteitsmonitor als de gamification van administraties. Het motiveert ons team om elke maand hoge scores te behalen en dat doet wonderen voor de moraal.”

Bij Reijtenbagh streven ze continu naar een top cijfer en met succes behalen ze dan ook kwaliteitsscores van 9,6 tot 9,7. 

Van efficiënt klantcontact tot betrouwbaar advies

Automatisering heeft ook het klantcontact verbeterd. Yuki biedt overzichten die helpen om in kaart te brengen welke documenten nog ontbreken, waardoor het aanleverproces efficiënter wordt.

“Bij veel boekhoudsoftware lijkt dit een soort black box te zijn, omdat je niet kunt zien dat er nog facturen ontbreken. Bij Yuki heb je een mooi overzicht dat laat zien wat er nog aangeleverd moet worden, op basis van de betaalde bedragen waarvoor nog geen factuur is. Yuki splitst dit heel duidelijk, waardoor je een nóg hogere automatiseringsslag kunt slaan,” vertelt Frans-Jan.

Dankzij actuele data kan Reijtenbagh nu meer toekomstgericht en betrouwbaar advies geven aan klanten, omdat de administratie compleet en accuraat is.

Tijd nemen voor een succesvolle overstap

De transitie naar Yuki wordt gefaciliteerd door geduld en training en heeft geleid tot hogere werk- en klanttevredenheid. Voor Reijtenbagh is het duidelijk: Automatiseren is niet meer weg te denken binnen hun workflow.

Gerelateerde artikelen