PwC heeft meest waardevolle merk accountantskantoren

PwC is van alle accountantskantoren wereldwijd het meest waardevolle merk. De firma heeft een ‘brand value’ van $18,5 miljard.

Dit blijkt uit de ranglijst Global 500 die merkwaarderingsbureau Brand Finance heeft gepubliceerd. Elk jaar onderwerpt Brand Finance duizenden merken aan een uitgebreid onderzoek. Deze merken worden beoordeeld om te bepalen welk merk het meest krachtig is en welk merk het meest waardevol is per land, branche en tegenover alle andere merken wereldwijd.

Op deze ranglijst staat PwC van alle accountantskantoren het hoogst genoteerd op plek 66 met een merkwaarde van $18,5 miljard. Vorig jaar stond PwC trouwens wel hoger op die lijst (57).

Deloitte is met een brand value van $16,7 miljard gezakt van 69 naar 77. EY vinden we terug op plek 98 (was 91) met een merkwaarde van $13,3 miljard. Van de Big Four sluit KPMG de rij op plek 124 (was 107).

Brand Finance komt ook met een top 10 van ‘Most Powerful Brands’. Daarbij wordt niet alleen gekeken naar de financiële waarde van een merk, maar ook naar andere factoren als ‘emotional connection’ en duurzaamheid. Die lijst, de Brand Strength Index (BSI), wordt aangevoerd  door Lego, Google en Nike. PwC staat echter met een achtste plaats ook in de top 10.

Gerelateerde artikelen