PwC heeft meest waardevolle merk accountantskantoren
Dit blijkt uit de ranglijst Global 500 die merkwaarderingsbureau Brand Finance heeft gepubliceerd. Elk jaar onderwerpt Brand Finance duizenden merken aan een uitgebreid onderzoek. Deze merken worden beoordeeld om te bepalen welk merk het meest krachtig is en welk merk het meest waardevol is per land, branche en tegenover alle andere merken wereldwijd.
Op deze ranglijst staat PwC van alle accountantskantoren het hoogst genoteerd op plek 66 met een merkwaarde van $18,5 miljard. Vorig jaar stond PwC trouwens wel hoger op die lijst (57).
Deloitte is met een brand value van $16,7 miljard gezakt van 69 naar 77. EY vinden we terug op plek 98 (was 91) met een merkwaarde van $13,3 miljard. Van de Big Four sluit KPMG de rij op plek 124 (was 107).
Brand Finance komt ook met een top 10 van ‘Most Powerful Brands’. Daarbij wordt niet alleen gekeken naar de financiële waarde van een merk, maar ook naar andere factoren als ‘emotional connection’ en duurzaamheid. Die lijst, de Brand Strength Index (BSI), wordt aangevoerd door Lego, Google en Nike. PwC staat echter met een achtste plaats ook in de top 10.
AccountantWeek.nl informeert over zaken die voor accountants, medewerkers van MKB-accountantskantoren en hun klanten écht relevant zijn. Als lid ben je altijd op de hoogte van het laatste nieuws.
Ontvang de gratis nieuwsbrief Word nu lidPersonalia
Vacatures
Markt Update
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
AccountantWeek.nl is onderdeel van Sijthoff Media, dé partner voor (finance) professionals. Benut de vele advertentiemogelijkheden.
Daan Commandeur
Partner Manager