Overweegt u een moderne cloudoplossing voor intern kantoorbeheer te gaan gebruiken? (1) Urenregistratie

Een goede cloudoplossing voor uw interne organisatie bepaalt het verschil tussen een gebrekkig georganiseerde praktijk en een bloeiende, optimaal winstgevende praktijk. U kunt over nog zoveel pientere en slagvaardige medewerkers beschikken, maar zonder toegang tot de juiste tools neemt hun kans op succes af. Succesvolle accountants- en administratiekantoren weten welke hulpmiddelen hun werknemers nodig hebben om optimaal te kunnen presteren. Het is immers moeilijk om productief te zijn als u voortdurend bezig bent met het noteren van uren en cijfers in losse spreadsheets.

Partnerbijdrage van Visma: 

Dat is waar software voor intern kantoorbeheer om de hoek komt kijken. Met de juiste oplossing kunt u eenvoudig bijhouden welke taken er voor uw cliënten moeten worden uitgevoerd. Zo zorgt u dat de tijd van uw werknemers efficiënt kan worden besteed. Specifieke softwareoplossingen bieden bovendien geautomatiseerde mogelijkheden voor facturering en het maken van momentopnames van de productiviteit van uw personeel. Ze helpen u daarnaast met het plannen van taken, de voorbereiding op nieuw werk en het beheer van deadlines.

In een serie van 5 blogs vertellen wij u welke aandachtspunten er zijn bij de keuze van tool voor intern kantoorbeheer. 

Aandachtspunt 1: Urenregistratie

Urenregistratie vormt het kloppend hart van elk systeem voor de interne organisatie. Er zijn verschillende manieren om gewerkte uren te registreren, en sommige zijn effectiever dan andere. Maakt uw huidige oplossing gebruik van een systeem voor het invoeren van urenstaten of een interne timer die alle gewerkte uren bijhoudt? 

Als u uw cliënten rechtstreeks kunt factureren vanuit uw software-oplossing bespaart u tijd en kunt u altijd het juiste tarief in rekening brengen. Zeker als de urenregistratie specifiek is ontwikkeld voor accountants- en administratiekantoren en er dus rekening is gehouden met de trend om uren op basis van vaste prijsafspraken te factureren. Als uw systeem zo is ontwikkeld dat het rekening houdt met verschillende prijsmodellen per cliënt én de mogelijkheid om meerwerk te registreren, weet u zeker dat u geen omzet misloopt. 

Biedt de software daarnaast de mogelijkheid om de vakantiedagen, het ziekteverlof en het overwerk van uw medewerkers te registreren? Dan wordt ook de urenregistratie en administratie van uw werknemers aanzienlijk versneld.

Wilt u meer weten over het kiezen van de juiste software voor intern kantoorbeheer? Download dan de gratis whitepaper
 

Gerelateerde artikelen