Nationale Accountancy Awards: Harold Klein Swornink (MO-NI) helpt ondernemers beter ondernemen

MO-NI biedt een administratieve oplossing in de cloud, waarbij ondernemers altijd en overal inzicht hebben in de financiële situatie van hun bedrijf. MO-NI start met een nulmeting van de administratieve processen, geeft verbeteradviezen en zorgt voor de implementatie van de oplossingen. “Om de verbeteringen te borgen, nemen we de administratieve taken – inclusief ‘controlling’ – over”, vertelt partner Harold Klein Swornink. “We zijn tevens de persoonlijke businesscoach.”
Kunt u een voorbeeld noemen van een klant waarvoor u recent een innovatief project heeft gedaan?
Klein Swornink: “Onlangs hadden we een universeel autobedrijf met twee miljoen euro omzet als klant. De ondernemer deed veel op een ouderwetse manier; de bank werd nog handmatig geboekt, facturen handmatig ingeklopt en achteraf werd de administratie slechts voor de BTW per kwartaal bijgewerkt in een boekhoudpakket. Inzicht had hij onvoldoende doordat de administratie niet volledig bij was en hij het lastig vond de cijfers te interpreteren. Daarnaast wenste hij integratie van ons systeem met zijn CRM-systeem. Een mooie tweewegkoppeling zorgt voor geautomatiseerde aanlevering van omzetgegevens en inkoopgegevens in het boekhoudpakket.”
Welk project was dit?
“Het werken in de cloud maakt controlling op afstand met MO-NI mogelijk. Daarnaast zorgt de scan- en herkenfaciliteit voor het grotendeels geautomatiseerd verwerken van kostenfacturen. De scans worden nu dagelijks verwerkt, de bankkoppeling met het pakket zorgt voor eenvoudige verwerking van de bankmutaties en de tweewegkoppeling zorgt voor integratie tussen CRM en boekhoudpakket.” 
Wat was het resultaat voor de klant?
“De ondernemer heeft hierdoor continu inzicht in zijn financiële situatie. Daarbij helpt een businesscoach met behulp van een dashboard in de cloud voor de juiste interpretatie van deze cijfers. Zijn businesscoach heeft met deze beschikbare data bovendien een stevige basis voor zijn advisering. Bijkomstig voordeel is dat de jaarrekening nog relatief weinig werk is, doordat de financiële cijfers continu bij zijn.”
 
Welke diensten biedt u vandaag die u twee jaar geleden niet bood en wat zijn de concrete resultaten hiervan? 
“We bieden debiteurenbeheer voor de klant met behulp van een online tool voor aanmaningen. Dit ontzorgt de ondernemer en zorgt voor adequate opvolging van vervallen verkoopfacturen en daarmee bewaking van het werkkapitaal. Daarnaast hebben we een ‘safe’ voor persoonlijke financiën van de onderneming. Dit levert de ondernemer inzicht in zijn actuele situatie, maar ook in de toekomst bij prepensioen, pensioen en diverse scenario’s zoals arbeidsongeschiktheid en overlijden. Ook bieden we speciale brancheoplossingen voor automotive en de horeca. Verder zijn we bezig om in onze dienstverlening op te schalen naar projectadministratie (uren/facturen) en handel met meerdere magazijnen.” 
__________________________________________________________________________________________________________________________________________
De genomineerden voor de ‘Nationale Accountancy Awards 2015′ zijn accountants die slimmer werken, minder kosten in rekening brengen en beter adviseren. Die gebruik maken van de meest innovatieve technologie. Bent u zo’n accountantskantoor dat in aanmerking komt voor de Nationale Accountancy Awards? Meld u voor 1 maart 2015 hier aan. Bel of mail Alex van Groningen (avangroningen@alexvangroningen.nl) / 06 50 643 283 voor meer informatie.
___________________________________________________________________________________________________    
 
Hoe maakt uw kantoor gebruik van ICT in de dienstverlening?
“Onze dienstverlening gebeurt zoveel mogelijk in de cloud met de beste software die ook door ons getest is. Wij maken gebruik van een digitale straat in de cloud met de volgende onderdelen: een portal die geschikt is voor accordering van aangiften; een personeelsinformatiesysteem en salarissysteem voor volledige digitale verwerking van de salarissen in de cloud; scan- en herkenoplossing voor de digitale verwerking van de facturen; online boekhoudpakketten die tevens in staat zijn met toewijzingsregels automatische boekingen te verrichten; dashboard in de cloud dat specifiek is ingericht door Moni; skype voor contact met de ondernemer; dropbox, We-transfer en tools voor het omrekenen van buitenlandse valuta tijdens het boeken; een safe in de cloud voor persoonlijke financiën; en een online tool voor debiteurenbeheer.”
Gerelateerde artikelen