ICT Accountancy praktijkdag

Voor het zesde jaar op rij organiseert GBNED in samenwerking met de stichting Novak de 'ICT Accountancy praktijkdag: CRM, digitaal dossierbeheer en data-analyse'. Dit evenement vindt plaats op woensdag 15 maart.

Het doel van de dag is de intermediair inzicht bieden in visie en oplossingen voor CRM, werkprogramma's, digitaal dossierbeheer en ook data-analyse voor de auditfunctie. Vanwege de belangstelling is apart aandacht voor CRM binnen de kantoorpraktijk. 

Het programma (onder voorbehoud) is als volgt.

Ontvangst is vanaf 13.00 uur.

13.30 uur Inleiding
Inleiding door dagvoorzitter Gerard Bottemanne, GBNED

13.35 uur CRM voor de accountancy
Welke mogelijkheden biedt CRM voor de accountancypraktijk? Op basis van het rapport 'CRM voor de acountancy', neemt Gerard Bottemanne u mee door de functionaliteit, eigenschappen en het aanbod van dergelijke systemen.

13.50 uur CRM in de praktijk bij Syncount Accountants en Belastingadviseurs
Syncount Accountants en Belastingadviseurs maakt gebruik van CRM in de brede zin van het woord. Zo maken urenregistratie en projecten ook deel uit van de gekozen CRM-oplossing. En het proces om resultaten van uitgevoerde risico-analyses te bespreken met cliënten wordt via CRM bewaakt.  
Fred van der Biezen neemt u mee in de wijze waarop Syncount CRM tot een volwaardig onderdeel van haar organisatie heeft gemaakt en legt ook de relatie naar zaken als risico-analyse, data-analyse en andere systemen en processen.

14.20 uur PKF Wallast Accountants en Belastingadviseurs digitaliseert 
PKF Wallast Accountants en Belastingadviseurs digitaliseert ook haar samenstelwerkzaamheden. Op dit moment moment is zij in het proces van onderzoek, testing en keuze voor een digitaal samensteldossier. Van belang zijn efficiency, gebruikersvriendelijkheid en content (RJ en NV COS compliant). Bovendien is de focus op risicogericht samenstellen. De presentatie is bedoeld voor elk kantoor dat verder verder wil komen in digitaal dossierbeheer.
Linda van Tuijl en Eric Gort nemen u mee door hun besluitvormingsproces en de daarbij relevante keuzemomenten.

15.00 uur Pauze met koffie en netwerken

15.30 uur Digitaal dossierbeheer in de praktijk van A3accountants
A3accountants hanteert al geruime tijd een strakke scheiding tussen een ADV (administratieve dienstverlening) dossier en een 4410 dossier. Dus de echte scheiding tussen boekhouden en samenstellen. Hiernaast heeft A3accountants de overgang naar een digitaal dossierbeheer achter de rug en profiteert van (automatische) koppelingen tussen verschillende softwaresystemen. 
Adri Smulders AA, vennoot, deelt zijn ervaring met u.

16.00 uur Van on-premise naar online bij de Hoornwijck Groep
De Hoornwijck Groep heeft afgelopen jaren de overstap gemaakt van on-premise naar de cloud. Daarbij is gekozen voor een best-of-breed landschap met online toepassingen voor onder andere CRM, documentbeheer, boekhouding, salarissen en fiscale aangiftes. Tussentijdse werkzaamheden en controles leiden tot het frequent informeren van cliënten, al dan niet via een dashboard. De filosofie hierbij is dat de administratie van cliënten het hele jaar op orde moet zijn en het opstellen van een jaarrekening niet leidt tot uitgebreide controle-werkzaamheden achteraf.
Perry Telle maakt u deelgenoot van zijn visie en ervaring.

16.30 uur Data-analyse voor de mkb-controller- en audit-functie
De ontwikkeling van standaard data-analyses voor de mkb controller- en audit-functie krijgt steeds meer vorm. De Auditfile-familie, met als bekendste de Auditfile Financieel, wordt hiervoor door mening accountantskantoor en door de Belastingdienst volop gebruikt. Op basis van RGS (vanaf versie XAF 3.2 in de auditfile op te nemen) kunnen standaard analyses en benchmarks de besturing en ook de externe controle optimaal ondersteunen. Internationaal is in 2016 binnen ISO het project 'Audit Data Collection' opgestart. In Nederland wordt bij de NEN te Delft op 15 maart 2017 de kick off gegeven van een normcommissie. Fred van Ipenburg praat u 's middags bij over deze ontwikkelingen en Joris Joppe zal een nieuwe privaat-publieke samenwerking onder de naam 'Referentieset Data Analyse' introduceren. In beide initiatieven kunt u participeren.

17.00 uur Broodjesmaaltijd en netwerken

18.00 uur Conclusies rapport 'Digitaal dossierbeheer en werkprogramma's 2017' 
Wie zijn de aanbieders van werkprogramma's en welke ondersteunende software is er op de markt? Welke trends en ontwikkelingen worden genoemd?
Door Gerard Bottemanne, Onderzoeksbureau GBNED.

18.15 uur Forumdiscussie
Discussie met softwareleveranciers en deelnemers in de zaal. 

18.45 uur Napraten met leveranciers op de informatiemarkt

19.15 uur Einde bijeenkomst

Locatie
EXPO Hoevelaken 
Koninginneweg 1
3871 JZ Hoevelaken
(gratis parkeren op eigen terrein)

Kosten
Het deelnametarief bedraagt 160 euro inclusief maaltijd (exclusief btw). Leden van Auxilium, BSPD, NOAB en Novak betalen het gereduceerde tarief van 135 euro.

Overdrachtsuren PE
NBA: 3 PE-uren/NOAB 4 PE-uren

Direct inschrijven.

 

Gerelateerde artikelen