Flynth investeert in IT-architectuur en kennis

Flynth adviseurs en accountants heeft in 2019 een sterk jaar gekend. De totale omzet steeg met zeven procent tot 141 miljoen euro.

In 2019 is de auditpraktijk met 20 procent zeer sterk gegroeid. De adviesdiensten van Flynth kenden een robuuste groei: De expertiselijnen fiscaal, bedrijfskundig, HR, juridisch, deal, subsidie en gebouw en omgevingsadvies groeiden met circa zeven groei. De omzet uit basisdienstverlening is met vijf procent gegroeid. De solvabiliteit steeg tot een solide 27 procent. 

Bas Hidding, voorzitter raad van bestuur, is tevreden met de jaarcijfers: “We willen de beste dienstverlener zijn voor ondernemers en hen optimaal ondersteunen in hun financiële bedrijfsvoering en verantwoording. Die insteek werpt vruchten af.” 

Investering in kwaliteit, versnelde digitalisering 
Flynth heeft in 2019 volop geïnvesteerd om het kwaliteitsmarktleiderschap uit te blijven bouwen door verdere investeringen in het kwaliteit stelsel, het cultuurprogramma en opleiding van medewerkers. 

Ook heeft Flynth een IT-architectuur ontworpen om klanten optimaal te kunnen blijven bedienen. Leonieke van der Meer, als lid van de raad van bestuur van Flynth verantwoordelijk voor de digitale transformatie, zegt hierover: “We willen in aanvulling op ons persoonlijke klantcontact zo digitaal mogelijk werken. Dit is nodig omdat we steeds meer datagericht werken en we onze klanten steeds sneller en beter een overzicht en inzicht bieden.” 

Ontwikkelen bestaande medewerkers 
In 2019 heeft Flynth versterkt geïnvesteerd in de ontwikkeling van de medewerkers. Zo is geïnvesteerd in digitale kennis en vaardigheden van de medewerkers en in sectorkennis, vaktechnische kennis en kennis van datagebruik. Er zijn nieuwe vormen van beloning geïntroduceerd. De collectieve winstdeling is verhoogd en alle medewerkers krijgen met ingang van 2020 de mogelijkheid om deel te nemen aan een participatieregeling. Deze regelingen zijn gericht op het binden van medewerkers aan Flynth, in lijn met de bijzondere structuur van Flynth met haar coöperatieve achtergrond.

Werving & onboarding nieuwe medewerkers 
Om de groei te realiseren is in 2019 extra ingezet op recruitment. Flynth lanceerde in 2019 bijvoorbeeld een arbeidsmarktcampagne met extra aandacht voor de aspecten waarin Flynth als werkgever het verschil wil maken. Dichtbij de klant staan, oog hebben voor kwaliteit, een goede werk-privébalans, ruime opleidingsmogelijkheden, maatschappelijke betrokkenheid en een collegiale cultuur komen terug in het vernieuwde employer brand. Een landelijk onboardingprogramma voor nieuwe medewerkers zorgt er vanaf 2019 voor dat iedereen een uniforme start krijgt bij Flynth, in combinatie met een functie-specifieke introductie binnen de organisatie. 

Vooruitzichten 
Om de coronacrisis het hoofd te bieden heeft Flynth diverse maatregelen genomen om sterk en gezond door de crisis te komen. Marcel Blöte, lid RvB, zegt hierover: “We zijn voorbereid op eventuele aanpassingen als de markt dat vereist. Maar we laten onze ambitie niet varen. Flynth staat er goed voor en heeft een klantenportefeuille die goed is verspreid over de sectoren binnen heel Nederland.”

Gerelateerde artikelen