Eenvoudig starten met debiteurenbeheer met Payt

Payt ontzorgt ondernemers door het debiteurenbeheer te digitaliseren en automatiseren. Vanaf heden kunnen gebruikers van Minox in enkele klikken starten met Payt.

Minox streeft naar actueel financieel inzicht voor haar klanten, die hierdoor betere beslissingen kunnen nemen. Om klanten een hoogwaardige totaaloplossing te bieden, werken we samen met andere specialisten in de markt.

“Payt is onomstreden in online debiteurenbeheer. Tal van onze klanten werkte al naar tevredenheid met de reeds beschikbare Payt-koppeling. Door deze samenwerking maken wij het nog eenvoudiger voor klanten om met debiteurenbeheer aan de slag te gaan.”, aldus Hessel Kuik, CEO van Minox.

“Cashflow is essentieel voor ondernemers in deze voor velen lastige tijd. Ons debiteurenbeheer helpt daarbij, maar dat kan niet zonder up-to-date administratie. Minox is daarom een ideale partner.” zegt Aziz Al-Harazi, Directeur Payt. “Verkoopfacturen worden volledig automatisch geboekt door Minox, waarna Payt de benodigde opvolging voor zijn rekening neemt. Klanten krijgen gemiddeld 30% sneller betaald en besparen tevens tot wel 50% kostbare tijd.”

Bestaande Minox-klanten kunnen direct vanuit hun administratie een Payt-account aanmaken, waarna alle benodigde informatie over de debiteuren en openstaande posten direct uitgewisseld wordt. De geautomatiseerde workflows in Payt zorgen ervoor dat elke factuur de juiste opvolging krijgt. Bovendien biedt Minox realtime bankkoppelingen met alle Nederlandse banken en is daarom in staat direct openstaande facturen af te letteren. Dit voorkomt onnodig aanmanen.

Werking van de koppeling
De debiteurensoftware koppelt naadloos met Minox, waardoor de actuele status van de debiteurenadministratie dagelijks bijgewerkt wordt in Payt. Payt herinnert debiteuren op structurele basis aan openstaande facturen. Dat zorgt voor continuïteit in het debiteurenproces en beter betaalgedrag van klanten. Zij weten namelijk precies wanneer ze een factuur of herinnering ontvangen. Je bepaalt zelf het proces, de doorlooptijd en de manier waarop je een klant herinnert aan de openstaande factuur. Een traject tussentijds pauzeren, stopzetten of een betalingsregeling treffen? Ook dat is mogelijk.

Naast een uitgebreid debiteurenbeheerplatform, biedt Payt ook de mogelijkheid om het traject te vervolgen met een geautomatiseerd minnelijke incassotraject. Dit traject voldoet aan alle wet- en regelgeving, zodat de deurwaarder –na afloop van het minnelijk incassotraject – probleemloos een gerechtelijk incassotraject kan starten.

Kijk hier voor meer informatie over de koppeling.

Gerelateerde artikelen