‘Drempel financiële klachten verder omlaag’
Kifid kreeg afgelopen jaar iets meer dan 6500 klachten binnen. Dat zijn er ruim vijfhonderd minder dan in 2014. Die daling deed zich geheel voor in de eerste jaarhelft. Nadat begin juli een online klachtenloket was geopend, nam het aantal klachten juist toe. Bij een laagdrempelige dienstverlening weten mensen Kifid beter te vinden, concludeert het klachteninstituut.
Toch vinden nog altijd veel mensen een procedure bij Kifid taai en ingewikkeld en hebben zij het gevoel dat er niet echt naar ze wordt geluisterd. Het klachteninstituut noemt die kritiek terecht en wil daar iets aan doen. Het gaat consumenten die een klacht indienen gedurende de hele procedure actief begeleiden.
‘Kifid wil meer compassie tonen voor mensen met klachten over de financiële dienstverlening’, aldus directeur Bas de Groot. Wel moet daarbij de onafhankelijkheid en onpartijdigheid van het klachteninstituut gewaarborgd blijven. ‘We zijn geen belangenvertegenwoordiger.’
(ANP)
AccountantWeek.nl informeert over zaken die voor accountants, medewerkers van MKB-accountantskantoren en hun klanten écht relevant zijn. Als lid ben je altijd op de hoogte van het laatste nieuws.
Ontvang de gratis nieuwsbrief Word nu lidPersonalia
Vacatures
Markt Update
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
AccountantWeek.nl is onderdeel van Sijthoff Media, dé partner voor (finance) professionals. Benut de vele advertentiemogelijkheden.
Daan Commandeur
Partner Manager