Online-omzet winkels september stijgt 13 procent
Vooral de online-omzet steeg. De omzet van webwinkels nam toe met 10 procent. Het verkoopvolume groeide ook, met 1,9 procent. In de foodsector groeiden de opbrengsten met bijna 4 procent, terwijl de omzet in de non-foodsector met bijna 1 procent kromp.
De omzetcijfers zijn gecorrigeerd voor de samenstelling van koopdagen in september. Op sommige dagen van de week wordt meer verkocht dan op andere dagen.
[avg-advertorial slug=”ontdek-hoe-u-als-mkb-accountant-kunt-groeien”]
Zonder deze correctie was de omzet van de detailhandel 0,7 procent lager dan in september vorig jaar. Bij non-food realiseerden winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren de grootste omzetstijging. Ook de winkels in meubels en woninginrichting hebben meer omgezet. Bij de drogisterijen bleef de omzet nagenoeg gelijk. De verkopen van de winkels in recreatie-artikelen, de winkels in kleding, de winkels in consumentenelektronica en witgoed en de winkels in schoenen en lederwaren krompen.jaar eerder. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) kromp met 0,2 procent. De vorige keer dat de omzet van de non-food kromp was in maart 2018 (0,7 procent).
AccountantWeek.nl informeert over zaken die voor accountants, medewerkers van MKB-accountantskantoren en hun klanten écht relevant zijn. Als lid ben je altijd op de hoogte van het laatste nieuws.
Ontvang de gratis nieuwsbrief Word nu lidPersonalia
Vacatures
Markt Update
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
AccountantWeek.nl is onderdeel van Sijthoff Media, dé partner voor (finance) professionals. Benut de vele advertentiemogelijkheden.
Daan Commandeur
Partner Manager