‘Verzekeraars moeten duidelijker worden over polisvoorwaarden’
Duidelijkheid over wat wel of niet is gedekt in een polis komt daaruit naar voren als belangrijkste verbeterpunt voor verzekeraars. Een derde van de ondervraagden vindt dat verbetering hier noodzakelijk is. Bijna 30 procent vindt dat de taal in polissen, brieven en op de website begrijpelijker moet worden gemaakt. Bij het thema ‘duidelijkheid’ is het gat tussen het belang dat polishouders hieraan hechten en de mate waarin ze hun verzekeraar waarderen ook het grootst.
Over het algemeen werd het beeld over verzekeraars iets positiever. 56 procent van de 1022 ondervraagden liet weten een overwegend positief gevoel te hebben over de bedrijven, tegen 54 procent in 2014. In 2004 gold dit echter nog voor 80 procent van de consumenten.
(ANP)
AccountantWeek.nl informeert over zaken die voor accountants, medewerkers van MKB-accountantskantoren en hun klanten écht relevant zijn. Als lid ben je altijd op de hoogte van het laatste nieuws.
Ontvang de gratis nieuwsbrief Word nu lidPersonalia
Vacatures
Markt Update
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
AccountantWeek.nl is onderdeel van Sijthoff Media, dé partner voor (finance) professionals. Benut de vele advertentiemogelijkheden.
Daan Commandeur
Partner Manager