Toelichting foutmeldingen werknemersgegevens aangifte loonheffingen

De Belastingdienst heeft een toelichting gepubliceerd van foutmeldingen die worden verstuurd wanneer fouten zijn gemaakt in de werknemersgegevens van de aangiften loonheffingen over het 1e halfjaar van 2017.

Voor de aangiften loonheffingen over het 1e halfjaar van 2017 hebben de Belastingdienst en UWV een aantal kwaliteitscontroles vastgesteld. Als bij deze geautomatiseerde controles blijkt dat de aangeleverde gegevens niet aan de eisen voldoen, kan de fiscus een aangifte weigeren.

Zitten er in een aangifte alleen fouten die niet leiden tot een weigering van de aangifte, dan stuurt de Belastingdienst een foutenrapport ‘Foutmeldingen werknemersgegevens’ naar het adres dat is opgegeven als correspondentieadres.

Onderstaand rapport bevat informatie over het type fout met een korte omschrijving en een instructie om de fout te herstellen en in het vervolg te voorkomen. Hoe zo’n foutenrapport eruit ziet, staat in hoofdstuk 3. In hoofdstuk 4 staat een toelichting op de foutmeldingen die in een foutenrapport kunnen staan.

 

 

Gerelateerde artikelen