Rabobank moet klanten opnieuw doorlichten
De bank kreeg een last onder dwangsom van toezichthouder De Nederlandsche Bank (DNB) omdat de onderbouwing van 40.000 klantdossiers in de laagste risicoklasse onvoldoende zou zijn. Een woordvoerster van Rabobank bevestigde berichtgeving van het Financieele Dagblad over de kwestie.
De zegsvrouw benadrukt dat bij de jaarcijfers over 2018 van de bank al wel melding is gemaakt van de kwestie. Als een klant in de laagste risicoklasse komt, betekent dit dat een bank er op zich niet meer naar om hoeft te kijken. Bij de middencategorie moet de klant elke drie jaar opnieuw door de molen en bij de hoogste risicoklasse moet dat ieder jaar gebeuren.
Voor april 2020 moeten de dossiers opnieuw zijn doorgelicht. Rabobank heeft flink meer mensen aan het werk gezet om dit voor elkaar te krijgen. In totaal houden bij Rabobank in Nederland circa 2200 mensen zich louter bezig met de monitoring van klanten en andere vormen van toezicht. Internationaal zijn dat er nog eens 600.
(ANP)
AccountantWeek.nl informeert over zaken die voor accountants, medewerkers van MKB-accountantskantoren en hun klanten écht relevant zijn. Als lid ben je altijd op de hoogte van het laatste nieuws.
Ontvang de gratis nieuwsbrief Word nu lidPersonalia
Vacatures
Markt Update
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
AccountantWeek.nl is onderdeel van Sijthoff Media, dé partner voor (finance) professionals. Benut de vele advertentiemogelijkheden.
Daan Commandeur
Partner Manager