PwC opent mondiaal crisiscentrum

Daarmee wil PwC andere organisaties helpen zich voor te bereiden op crisissituaties die plotseling kunnen optreden, daarop adequaat te reageren en te recupereren van de gevolgen.
Onderzoek van PwC wijst uit dat twee derde van de CEO’s erkennen dat hun organisaties meer bedreigd worden dan ooit tevoren, en dat ongeveer 50% eigenlijk vreest dat diezelfde organisatie niet in staat zal zijn om een plotseling opkomende crisis het hoofd te bieden. Alleen al cyber-criminaliteit veroorzaakte vorig jaar voor $ 350 miljoen schade.
 
Het PwC-crisiscentrum brengt de kennis en expertise van 157 eigen specialisten op dit terrein uit alle dellen van de wereld tezamen, zodat zij al hun ervaring, kennis en instrumenten met elkaar kunnen delen om zo cliënten die in de problemen komen optimaal bij te staan.  Zij zullen strategisch advies bieden, hulpmiddelen en technieken om crises te voorkomen, de risico’s te verkleinen en de mogelijke gevolgen te mitigeren.
 
Gerelateerde artikelen