Minox zet met realtime automatisch bank verwerken de nieuwe standaard
Stel je eens voor dat je deze assistent kunt inzetten voor jouw klanten:
Op een vaste dag in de week stuurt de assistent de alle betalingen die voldaan moeten worden middels een betaalverzoek naar jouw klant, zodat jouw klant met een paar klikken de betalingen van facturen, belastingen en salarissen kan doen.
De assistent stuurt dagelijks herinneringen en aanmaningen naar debiteuren van jouw klant als die te laat zijn met betalen, met daarbij een handige betaallink zodat jouw klant sneller betaald krijgt.
Jouw klant krijgt elke week een helder overzicht in de mail met welke facturen nog goedkeuring nodig hebben en welke bonnen en facturen nog aangeleverd moeten worden om de administratie compleet te maken. Jouw klant kan dit vervolgens ook meteen doen.
Op elk moment geeft de assistent inzicht in hoe jouw klant er financieel voor staat, welke betalingen nog gedaan moeten worden en welke betalingen er verwacht worden. De assistent vertelt ook meteen hoeveel er aan voorfinanciering kan worden ontvangen op openstaande verkoopfacturen, zodat jouw klant meteen een oplossing heeft als de cashflow even ontoereikend is.
Toekomstmuziek? Zeker niet. Deze assistent bestaat en heet Minox.
Minox is een boekhoudpakket voor accountants- en administratiekantoren en MKB ondernemingen. Het doel van Minox is 100% realtime automatisch boekhouden, zodat klanten zich kunnen richten op het halen van toegevoegde waarde uit de boekhouding, in plaats van op het voeren van de boekhouding.
De toegevoegde waarde van de boekhouding
Uiteraard is de boekhouding nodig voor de btw-aangiftes en jaarrekening, Maar de echte toegevoegde waarde van de boekhouding is te vinden in actueel financieel inzicht, efficiënt debiteurenbeheer, betalen vanuit de boekhouding en financiering verkrijgen op basis van de boekhouding. In de praktijk wordt deze waarde echter zelden benut in het MKB. Een belangrijke reden hiervoor is dat de boekhouding vaak achterloopt. Als de boekhouding niet bij is, dan is het inzicht niet actueel en is debiteurenbeheer en betalen op basis van de boekhouding geen goed idee. Het is daarom essentieel om de boekhouding realtime automatisch up-to-date te houden.
Realtime automatisch bank verwerken is het hart
Het hart van een up-to-date boekhouding is het realtime automatisch verwerken van de bank. Als de bank bij is, dan is er financieel inzicht en zijn de openstaande posten actueel. Dit betekent dat je beslissingen kunt nemen op basis van werkelijke cijfers via de RGS Analyzer. En dat debiteurenbeheer, betalen en financieren op basis van de boekhouding gedaan kan worden. Zo neem je als ondernemer betere beslissingen, werk je efficiënter en zorg je er makkelijker voor dat je cashflow onder controle is.
Boekhoudpakket Minox lanceert vandaag Realtime automatisch bank verwerken en zet daarmee de nieuwe standaard voor het verwerken van banktransacties in de boekhouding. Met deze lancering zet Minox een belangrijke stap richting haar doel van 100% realtime automatisch boekhouden.
De assistent voor jouw kantoor
We hadden het over de assistent voor jouw klant. Maar de assistent is er ook voor jou als kantoor. De assistent neemt het ophalen en boeken van banktransacties uit handen, maar ook het afletteren, debiteurenbeheer en vraagposten in kaart brengen en opvragen. Als kantoor werk je volledig uitzonderingsgericht, vanuit het Accountancy Dashboard met daarin de status van alle administraties. Dit bespaart kantoren ruim 30% aan tijd en zorgt ervoor dat je meer toegevoegde waarde levert voor je klant. Beter advies geven en nieuwe diensten aanbieden, zoals debiteurenbeheer en betaalvoorstellen sturen, zorgt voor een duurzaam verdienmodel voor kantoren.
Moderne kantoren maken gebruik van de mogelijkheden van digitalisering voor meer gemak, efficiëntie en toegevoegde waarde. Minox is een frontrunner als het gaat om digitalisering. Minox bood als een van de eerste boekhoudpakketten PSD2-bankkoppelingen, integreerde realtime scan en herken in het pakket, en introduceerde een innovatieve ondernemersapp zodat kantoren en klanten effectief kunnen samenwerken. Met de ondernemersapp koppelen ondernemers de bank aan de boekhouding, leveren ze bonnen en facturen digitaal aan en is het mogelijk om te betalen en financieren op basis van de boekhouding. Realtime automatisch bank verwerken brengt de samenwerking tussen accountant en ondernemer nu naar het volgende niveau.
Nu ontvangen klanten via de automatisch bankkoppelingen minimaal 4x per dag automatisch de banktransacties in de administratie, waar deze direct geboekt worden en afletteren direct gebeurt na elke bank-, inkoop- en verkoopboeking. Binnenkort kunnen banktransacties zelfs elke 30 minuten automatisch ontvangen en geboekt worden. De administratie is daarmee op elk moment actueel.
Administratie- en advieskantoor Biersteker Advies werkt weer ruim 10% sneller
Administratie- en advieskantoor Biersteker Advies was een van de Minox klanten die als eersten met realtime automatisch bank verwerken aan de slag zijn gegaan. Mede-eigenaar Bas Bervoets: “We werken weer ruim 10% sneller door het gebruik van realtime automatisch bank verwerken. Door een actuele administratie heeft mijn klant beter inzicht en verloopt debiteurenbeheer soepeler. Ook kunnen wij veel beter adviseren.”
Webinar
Tijdens het webinar Realtime automatisch bank verwerken op 29 juni om 10:00 uur vertelt Minox je alles over deze nieuwe functionaliteit. Uiteraard krijg je ook te zien hoe het werkt. Minox-klant Bas Bervoets en Customer Success Manager Wolf Deiters gaan in gesprek over de voordelen en eerste ervaringen. Na dit webinar van slechts een half uurtje weet je precies hoe het werkt, wat de voordelen zijn, en hoe je van start gaat.
Meer informatie
Minox lanceert Realtime automatisch bank verwerken
Over de auteur
Hessel Kuik heeft met zijn bedrijven Minox, Bizcuit en ParagonERP als doel om het leven van ondernemers makkelijker te maken.