Keuze van accountant: kijken en vergelijken
Het oordeel van zoekende ondernemers over accountantskantoren wordt gebaseerd op verschillende elementen. Zo zijn de prijzen en mogelijkheden van administratiekantoren belangrijk, maar meer nog de tevredenheid van medeondernemers.
Voordat ondernemers een dienst afnemen of überhaupt een vrijblijvend gesprek aangaan, kijken zij eerst naar wat er online te vinden is over het kantoor. Als andere ondernemers tevreden zijn over specifieke diensten van een kantoor, biedt dat vertrouwen.
Eigenaren van accountantskantoren moeten nadenken hoe zij zich onderscheiden ten opzichte van concurrenten, maant Whitfieldd. "Zo kunnen zij ook online duidelijk maken wat hen tot de beste aanbieder maakt voor een bepaalde ondernemer. Het is een feit dat potentiële klanten de online reputatie van accountantskantoren controleren. Deze kantoren dienen zich dan ook te verplaatsen in de klant door zichtbare klanttevredenheid te bieden in de vorm van beoordelingen. Want daar worden tegenwoordig de beslissingen op gebaseerd."
Om te vervolgen: "Een aantal jaren geleden was het hebben van website voldoende. Tegenwoordig gaat dit veel verder. Er wordt nagedacht over het beheren en managen van de online reputatie van het kantoor. Al hebben velen al moeite met de transitie van cijferaar naar adviseur, daarnaast moeten zij ook nog eens online activiteiten verrichten om meer omzet of zelfs dezelfde omzet te genereren."