Interne audit – vanuit vrouwelijk perspectief
Een nieuwe editie van ‘Internal Auditing around the World’ laat alleen vrouwelijke IA-leiders aan het woord.
In een nieuwe uitgave in de reeks jaarboeken Internal Auditing Around the World van consultancy Protivity, worden profielen van 22 bedrijven uit allerlei sectoren en landen geboden, naast interviews met hun hoofden Interne Audit – dit keer zonder uitzondering vrouwen.
Met de uitgave wil Protivity een beeld schetsen van hoe de interne auditfunctie evolueert, onder invloed van nieuwe technologie en de politieke en maatschappelijke trends. Volgens de consultant is IA inmiddels een ‘crucial strategic business function’ geworden. De interne audit professionals delen in deze uitgave hun ervaringen en observaties met hun collega’s en duirecties in andere organisaties.
“Veel van de door ons beschreven IA-teams gebruiken steeds meer data anlytics om hun werk effectiever en efficiënter te kunnen doen. Sommigen gebruiken de techniek om risico’s te identificeren en wegen, andere om fraude op te sporen of om kansen voor kostenbesparing te ontdekken,” zei Susan Haseley, Managing Director en de leider van de gezondheidszorgpraktijk van Protiviti bij de aanbieding van het eerste exemplaar.
Enkele van de interessante onderwerpen in de editie 2016:
• Leveraging technology to connect the dots (Kathy Perrott, Accenture)
• Using internal audit to harness data visualization (Sally Clark, Barclays)
• Cybersecurity coordination with internal audit (Monica Frazer, Baylor Scott & White Health)
• Staying ahead of the digital curve (Kiko Harvey, Delta Air Lines)
• Building a long-tern technology viewpoint for leadership (Dominique Vincenti, Nordstrom, Inc.)
• Achieving shorter audits through the use of data analytics (Mari Yonezawa, Obara Group)