Interne Audit: evolutie of irrelevantie…
28 juli 2016
Resultaten van de 2016 Global Chief Audit Executive Survey.
“Evolution or irrelevance,” zo heeft Deloitte het rapport over haar Global Chief Audit Executive Survey 2016 als titel meegegeven. Deloitte ondervroeg ruim 1200 verantwoordelijken voor de interne audit uit een brede scala aan sectoren in 29 landen.
De belangrijkste bevindingen:
- Bijna alle respondenten verwachten dat hun organisaties, en daarmee hun rol, de komende jaren sterk zullen veranderen
- Het ontbreekt de Interne Audit aan de nodige impact en invloed in de organisatie
- Interne audit beschikt niet over de benodigde kennis en vaardigheden, zoals analytics, ICT in het algemeen, risico-modellering, fraudepreventie en communicatie-skills. Om meer invloed te krijgen moet daar snel iets aan verbeteren.
- Stakeholders verwachten meer vooruitkijkende rapportages dan de huidige terugblikken, vooral rond risico’s, strategische plannen, de impact van technologie en de algemene performance van de organisatie.
- Bijna niemand verwacht dat de beschikbare budgetten zullen toenemen – niet genoeg in elk geval voor de noodzakelijke versterking van de functie.
In elk geval moet de Interne Audit, wil zij relevant blijven, uit meer dan de traditionele bronnen putten, de dienstverlening aan de organisatie verbreden en effectieve analyse van alle beschikbare data ‘embedden’ in de internal audit lifecycle.
Gerelateerde artikelen
AccountantWeek.nl informeert over zaken die voor accountants, medewerkers van MKB-accountantskantoren en hun klanten écht relevant zijn. Als lid ben je altijd op de hoogte van het laatste nieuws.
Ontvang de gratis nieuwsbrief Word nu lidPersonalia
Ze gaat zich richten op...
Katja Hilckmann-Winkel en David Versteeg...
PwC Nederland heeft Seda Foppen...
Vacatures
Alpina Group (vacatures)
de Woningstichting
2theloo
Markt Update
Imtech-faillissement onthult gebreken in insolventierecht,...
EU-voorstel uitstel anti-ontbossingsregels stuit op...
EU-richtlijn 2017/1132 blijft cruciaal voor...
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
AccountantWeek.nl is onderdeel van Sijthoff Media, dé partner voor (finance) professionals. Benut de vele advertentiemogelijkheden.
Daan Commandeur
Partner Manager