Digitale meldknoppen online voor fiscalisten

Belastingdienst wil het contact met fiscaal dienstverleners stimuleren.

Makkelijk het juiste kanaal bij de Belastingdienst vinden staat met stip bovenaan de wensenlijst van fiscaal dienstverleners. De Belastingdienst heeft daarom fiscaal dienstverleners gevraagd mee te denken over de verbetering van dienstverlening. Dat leidde tot de ontwikkeling van twee nieuwe hulpmiddelen: het Meldpunt FD en de contactkaart.

Fiscaal dienstverleners kunnen gemakkelijker contact zoeken met de Belastingdienst door op de website van het Forum Fiscaal Dienstverleners te klikken op een meldknop te klikken. Die leidt naar een formulier waarin de fiscaal dienstverlener uitlegt waarom er snel hulp nodig is. Binnen twee werkdagen neemt een accountmanager van de Belastingdienst contact op. 

Naast het meldpunt ontwikkelde de Belastingdienst een contactkaart, te vinden op de website van deze dienst. Fiscaal dienstverleners komen via deze kaart makkelijker bij de juiste afdeling terecht. 

 

Gerelateerde artikelen