C&A rolt nieuwe winkelformule uit in Europa

Kleinere winkels, meer filialen, meer ruimte op de winkelvloer.

Na jaren van winkelsluitingen wil C&A weer groeien, meldt het FD. De komende drie jaar moeten er in Europa meer dan honderd winkels bij komen. Deze zaterdag openen twee kleine stadswinkels de deuren in het hart van Amsterdam.

"Dit is een volledig nieuwe stadsformule", vertelt topvrouw Giny Boer in de winkel die deze zaterdag opengaat in de Ferdinand Bolstraat. Een paar kilometer verderop, in de Kinkerstraat, gaat tegelijk nog zo'n stadswinkel open. Met een winkeloppervlakte van driehonderd vierkante meter zijn ze een stuk kleiner dan een doorsnee C&A.

Winkelketens staan al jaren voor de vraag hoe ze hun formules en verdienmodellen kunnen aanpassen. C&A denkt nu een antwoord te hebben gevonden.

De winkel ziet er ook anders uit. Net als de andere 1300 winkels in Europa zijn ze minder volgestouwd met producten. "Er zit meer lucht in de winkels, zodat je de producten beter ziet", zegt Boer. Er zijn minder kledingrekken, meer paspoppen en kledingcombinaties op de wand en aan de rekken. Dat moet klanten op ideeën brengen. (ANP)

 

 

Gerelateerde artikelen