Blockchain verbetert ook loyaliteitsprogramma’s

Weg met zegeltjes plakken en on(der)benutte klantenkaarten!

Volgens een nieuw rapport van Deloitte is de panacee blockchain ook goed voor een verbreding en opleving van de zogenaamde loyaliteitsprogramma’s. In plaats van de huidige al dan niet efficiënt uitgewerkte en ondersteunde spaaracties en klantenkaarten opent een systeem op basis van een gedistribueerd grootboek ongekende mogelijkheden, die zorgen voor effectievere acties met tevredener klanten en lagere uitvoeringskosten.

De huidige ondersteunende systemen zijn te divers en verwarrend voor de consument, wat leidt tot weinig actief gebruik van de voordelen en te weinig extra omzet.

De nieuwe technologie stelt leveranciers van dergelijke systemen, de retailers, de systeembeheerders en marketeers in staat rechtstreeks met de klanten te interacteren, zonder ingewikkelde intermediaire functies en zonder gevaar voor persoonlijke privacy. Voor de opdrachtgevers gloort een toekomst met gestroomlijnde processen en bijna real-time inzicht in wat er met en via de klantenaccounts gebeurt.

Het onderzoeksrapport is hier te downloaden.

Gerelateerde artikelen