Online omzet detailhandel 17% omhoog
Volgens de laatste cijfers van het CBS steeg de omzet van de hele branche met 4,5 procent ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. Het verkoopvolume steeg ook, met 3,6 procent.
De omzet van de winkels in non-food groeide in maart met 2,6 procent. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) was 1,9 procent hoger dan een jaar eerder. De winkels in voedings- en genotmiddelen hebben in maart 4,1 procent meer omgezet bij een verkoopvolume dat 3,2 procent groeide. De grootste stijging echter was online: 16,7%.
De omzet van de kledingwinkels bleef nagenoeg gelijk. De omzetgroei van voedingswinkels komt volledig door supermarkten, de omzet van speciaalzaken kromp zelfs. Datzelfde geldt voor de respectievelijke verkoopvolumes.
De detailhandel blijft meer en meer verkopen via internet. Webwinkels, d.w.z. met als hoofdactiviteit verkoop via internet, gingen 13,7 procent omhoog. Winkels voor wie de verkoop via het internet een nevenactiviteit is, gingen er echter 21,6 procent op vooruit.
AccountantWeek.nl informeert over zaken die voor accountants, medewerkers van MKB-accountantskantoren en hun klanten écht relevant zijn. Als lid ben je altijd op de hoogte van het laatste nieuws.
Ontvang de gratis nieuwsbrief Word nu lidPersonalia
Vacatures
Markt Update
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
AccountantWeek.nl is onderdeel van Sijthoff Media, dé partner voor (finance) professionals. Benut de vele advertentiemogelijkheden.
Daan Commandeur
Partner Manager