Novak opent servicedesk voor mkb-accountant
Volgens Novak-directeur Guus Ham was een servicedesk hard nodig. “Onze leden worden van alle kanten overspoeld met diensten, producten en informatie. Ze zien door de bomen het bos niet meer, en zien daardoor mogelijk voor hen relevante kansen en bedreigingen over het hoofd”, licht Ham toe. “Met Novak DIRECT bieden we onze leden één loket voor al hun vragen.”
Visie op de mkb-accountant
Novak DIRECT is een concrete uitwerking van de visie op de mkb-accountant die Novak onlangs presenteerde. De sector moet vernieuwen om haar toegevoegde waarde voor de toekomst te behouden. De mkb-ondernemer wil vooral dat de accountant verder kijkt dan de jaarrekening, strategisch advies geeft en als sparringpartner optreedt. Dit betekent investeren in digitalisering, personeel, nieuwe verdienmodellen en nieuwe vormen van dienstverlening. “Tegelijkertijd moeten onze leden ook elke dag een kantoor draaiende houden,” vervolgt Ham. “Met Novak DIRECT helpen we onze leden tijd en energie besparen door op een laagdrempelige manier onze diensten en producten aan te bieden. Hiermee vernieuwen wij ook onze organisatie en bewegen we mee met de behoeftes van onze leden.”
Nieuwe website
Voorheen werden de diensten en producten, de opleidingen en belangenbehartiging van Novak via aparte kanalen aangeboden. “Dat is verleden tijd,” zegt Ham. “We werken met één overzichtelijke vernieuwde website: www.novak.nl. Hiermee hopen we onze leden een hoop geklik en gezoek te besparen, zodat ze zich bezig kunnen houden met ondernemen, nu en in de toekomst.”