NBA vorig jaar platgebeld over coronamaatregelen

In 2021 kreeg de NBA Helpdesk ruim 46 procent meer vragen dan het jaar daarvoor: 4.765 bellers wisten de NBA-Helpdesk te vinden. De vragen in het afgelopen jaar gingen voor het overgrote deel over de inhoud en toepassing van de diverse corona-steunmaatregelen.

De kabinetsmaatregelen om ondernemers te helpen tijdens de corona-crisis, waaronder de NOW- en TVL-regeling, hadden veel impact op de werkzaamheden van de accountant. Telefonische vragen (020 – 301 0 340) worden vrijwel altijd direct beantwoord, op vragen via de website krijgt de vragensteller normaal gesproken binnen 5 werkdagen antwoord.

Wat de vragen via de website betreft: ook daar was een forse stijging te zien. In 2021 werden schriftelijk 2.880 vragen gesteld via het digitale formulier op de website. Een stijging van 60% ten opzichte van 2020. Ook deze vragen gingen voor het merendeel over de NOW-regelingen en de TVL.

 

Gerelateerde artikelen