Nationale Accountancy Awards: Retailspecialist Marshoek zit kort op de bal en branche

Marshoek is een financiële retailspecialist voor meer dan vijfhonderd retailers en richt zich op franchiseorganisaties en franchisenemers. Daarbij verzorgt het alle producten, van (salaris-) administratie tot advisering, managementinformatie en benchmarks. “Al onze producten zijn erop gericht onze klant rendementsverbetering te geven”, zegt directeur Reinoud Bergsma. “Doordat wij ons al dertig jaar in de retailmarkt begeven, kunnen onze klanten putten uit een grote bron aan retailadvies en marktkennis.”
 
Kunt u een voorbeeld geven van een klant waarvoor u een innovatief project bent gestart?
Bergsma: “Wij hebben recent voor onze klanten een ondernemerstool gemaakt. Dit is het mooiste project sinds een aantal jaren en wel om de volgende redenen. We zorgen er zo voor dat de ondernemer inzichten en cijfers vanuit zijn onderneming krijgt, die op een moderne wijze, namelijk via zijn smartphone, benaderbaar zijn. Hierdoor kan hij per week nog scherper sturen op zijn cijfers, onderneming en mensen. Dit leidt gegarandeerd tot een beter rendement bij onze klanten.”
Welk project was dit?
“Wij hebben van deze ondernemerstool een film gemaakt, die op Youtube te vinden is.”  
Wat was het resultaat voor de klant?
“Dit is ook te zien in deze film. Wij laten het liefst onze klanten vertellen welk resultaat ze hiermee hebben geboekt, dat is onze beste reclame. Zij vertellen bijvoorbeeld dat de techniek hen in staat stelt om steeds korter op de bal te zitten. Als zij de kleine marges in retail nog meer kunnen beïnvloeden en verdubbelen, dan gaat het met het resultaat ook heel snel de goede kant op. Dit komt ook terug in ons klanttevredenheidsonderzoek, waarin wij over 2014 een 8,6 scoorden!”
__________________________________________________________________________________________________________________________________________
De genomineerden voor de ‘Nationale Accountancy Awards 2015′ zijn accountants die slimmer werken, minder kosten in rekening brengen en beter adviseren. Die gebruik maken van de meest innovatieve technologie. Bent u zo’n accountantskantoor dat in aanmerking komt voor de Nationale Accountancy Awards? Meld u voor 1 maart 2015 hier aan. Bel of mail Alex van Groningen (avangroningen@alexvangroningen.nl) / 06 50 643 283 voor meer informatie.
___________________________________________________________________________________________________    
Welke dienst(en) biedt u vandaag die u twee jaar geleden niet aanbood en wat zijn de concrete resultaten hiervan? 
“Wij onderscheiden ons onder meer met specialistisch advies op verschillende gebieden. Zo ‘zoomen’ wij in op loonkostenbesparing, omzetontwikkeling en trainingen voor kaderleden. Daarbij geven wij ook advies op het sturen vanuit de ondernemersmonitor en op het gebied van formulewisseling. Denk aan situaties als de verkoop van C1000 aan Jumbo, AH en Coop. Klanten zien de expertise van Marshoek doordat we zo kort op de bal zitten en minstens zo kort op de branche. Die mix, in combinatie met onze ervaren adviseurs, leveren de klant rendement op. En wie wil dat nou niet?”

Hoe maakt uw kantoor gebruik van ICT in de dienstverlening?
“Wij gebruiken Profit Retail; een geheel geïntegreerd Financieel en HRM-systeem van AFAS. Daarnaast is er uiteraard de eerder genoemde ondernemersmonitor, die als het ware een schil vormt om de Profit Retail. Wij maken intensief gebruik van alle mogelijke koppelingen met organisaties als het gaat om bank, kassa, weekfacturen, etcetera. En verder digitaliseren wij de administratie door middel van scan- en barcodevoorzieningen.”
Gerelateerde artikelen