Flink meer online uitgegeven door corona
Terwijl de online bestedingen aan diensten als reizen en tickets een daling van 45 procent kenden ten opzichte van het tweede kwartaal van vorig jaar, werd dit door de groei in uitgaven aan producten van 52 procent ruimschoots gecompenseerd, meldt Thuiswinkel.org na onderzoek van marktonderzoeker GfK.
Uit de cijfers blijkt volgens Thuiswinkel.org dat de coronacrisis zoals verwacht in het tweede kwartaal van dit jaar een grotere impact had op de e-commercesector dan in de eerste drie maanden. Het totale aantal online aankopen is ook door corona sterk gegroeid, met 22 procent in het eerste halfjaar en met 36 procent in het tweede kwartaal.
Door de gedeeltelijke lockdown eerder dit jaar is het aantal online kopers toegenomen. Een jaar geleden waren het er nog 11,7 miljoen, in het tweede kwartaal van 2020 bedroeg dat aantal 12,5 miljoen.
AccountantWeek.nl informeert over zaken die voor accountants, medewerkers van MKB-accountantskantoren en hun klanten écht relevant zijn. Als lid ben je altijd op de hoogte van het laatste nieuws.
Ontvang de gratis nieuwsbrief Word nu lidPersonalia
Vacatures
Markt Update
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
AccountantWeek.nl is onderdeel van Sijthoff Media, dé partner voor (finance) professionals. Benut de vele advertentiemogelijkheden.
Daan Commandeur
Partner Manager