EY tegen ondernemers: matig verwachtingen feestdagen
Meer dan de helft van de consumenten is van plan om in de feestmaanden minder uit te geven om geld te besparen. Dat komt naar voren uit een studie van accountants- en adviesbureau EY. Driekwart van de consumenten stelt aankopen bovendien uit tot koopjesfestijnen zoals Black Friday.
EY ondervroeg 22.000 consumenten in 28 landen, waaronder Nederland, Duitsland, de Verenigde Staten, China en India. Het rapport onderstreept volgens het adviesbureau de veranderende uitgavenpatronen van consumenten. Hoge inflatie, stijgende rentes en achterstallige betalingen op creditcards tasten de koopkracht aan, concludeert hoofd consumentenproducten en retail bij EY Jim Doucette.
Van de ondervraagden maakt 80 procent zich druk over hun financiën. Daarom zijn meer mensen van plan om dit jaar thuis te koken en te bezuinigen op afhaalrestaurants. (ANP)
AccountantWeek.nl informeert over zaken die voor accountants, medewerkers van MKB-accountantskantoren en hun klanten écht relevant zijn. Als lid ben je altijd op de hoogte van het laatste nieuws.
Ontvang de gratis nieuwsbrief Word nu lidPersonalia
Vacatures
Markt Update
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
AccountantWeek.nl is onderdeel van Sijthoff Media, dé partner voor (finance) professionals. Benut de vele advertentiemogelijkheden.
Daan Commandeur
Partner Manager