Belastingdienst poetst imago op met facelift

Campagne moet ook accountants en fiscalisten verleiden tot solliciteren.

De Belastingdienst is een nieuwe campagne gestart voor het werven van nieuwe medewerkers. ‘Dát doen wij’ schetst een positief beeld van belastingambtenaren die ondernemers helpen met hun belastingzaken. De kernboodschap van deze campagne benadrukt dat de Belastingdienst er niet alleen is om Nederland financieel gezond te houden, maar juist ook om bedrijven optimaal te ondersteunen. 

De nadruk ligt op de dienstverlening. De Belastingdienst claimt middenin de maatschappij te staan en hulp te kunnen bieden, bijvoorbeeld bij het vergemakkelijken van het doen van aangifte. 

Om zo goed mogelijk te kunnen helpen, leunt de Belastingdienst op haar medewerkers. In de campagne zet de fiscus haar specialisten centraal. 

De campagne richt zich ook op accountants, fiscalisten, ICT’ers, data scientists. Door de impact van het werk in beeld te brengen, hoopt de Belastingdienst dat meer goed opgeleide professionals voor een baan bij de fiscus kiezen. 

In de campagne-uitingen staan billboards en abriposters in interactie met het publiek op straat. De campagne is verder te zien via online videoadvertenties, op sociale media, via banners, digital out of home en te horen op de radio. 

 

 

 

Gerelateerde artikelen