AFM: informatie crowdfunding beter op orde

Sites die bij investeerders geld werven voor projecten, geven volgens de Autoriteit Financiële Markten (AFM) duidelijkere informatie.

De toezichthouder trok de afgelopen jaren vaak aan de bel, omdat investeerders de risico's van crowdfundingprojecten door gebrekkige informatie niet goed kunnen overzien. Cruciale gegevens die nogal eens ontbraken, hadden bijvoorbeeld te maken met betalingsachterstanden, het rendement van projecten of afwaarderingen.

Lees ook: Vier typen crowdfunding en tips om ervan te profiteren

Maar ten opzichte van het laatste AFM-onderzoek van twee jaar geleden is de situatie verbeterd, concludeert de AFM op basis van gegevens die 47 platformen hebben aangeleverd. Toch zijn er nog haken en ogen. Zo blijven negen van de onderzochte platformen onduidelijk over de stappen die ze nemen als ze ermee ophouden – al dan niet uit financiële nood. Investeerders weten daardoor niet goed wat er met hun geld gebeurt.

[avg-advertorial slug=”ontdek-nu-de-power-van-bi”] 

 

Gerelateerde artikelen