Wolters Kluwer introduceert Alure Analytics
Martijn van de Poel, directeur Wolters Kluwer Alure: “Als manager wil je kunnen sturen op actuele, betrouwbare informatie; een absolute voorwaarde om snel goed gefundeerde beslissingen te kunnen nemen. Veel kantoren leggen hun managementinformatie echter nog regelmatig vast in Excel. Dit heeft als groot nadeel dat de consistentie en kwaliteit van die managementinformatie regelmatig onderwerp van discussie zijn. Als antwoord hierop hebben wij Alure Analytics ontwikkeld; een Business Intelligence-dashboard dat direct inzicht verschaft in alle relevante data. Hierdoor is voor gebruikers in één oogopslag duidelijk wat bijvoorbeeld de positie onder handen werk is en welke posten er deze maand nog open staan. Maar je ziet hiermee ook gelijk hoe kantoren presteren qua productiviteit en declarabiliteit. Wij verwachten zelf dat er veel gebruik zal worden gemaakt van de mogelijkheid om ook gelijk door te kunnen klikken naar het prestatieniveau per afdeling, per vestiging en per individuele medewerker.”
Dankzij de nieuwe dashboardfunctionaliteit hebben Alure-klanten direct toegang tot alle relevante data. En door de cijfers op deze manier te visualiseren, zien klanten niet alleen beter waar ze nu staan, maar ook waar ze naartoe willen. Verbanden en achtergronden worden beter zichtbaar dan in Excel. Voor klanten een mogelijkheid om hun organisatie verder te professionaliseren. Volgens Van der Poel zal het ‘responsive karakter’ van dit Business Intelligence-dashboard de gebruiker aanspreken: “Rapporten worden in heldere grafieken en tabellen gerepresenteerd en de grafieken zijn op eenvoudige wijze te exporteren. Belangrijk pluspunt is het feit dat je je eigen analyses en rapporten naar behoefte gemakkelijk kunt toevoegen.”