Positieve cijfers voor PwC Nederland

De omzet van PwC Nederland is met 6,2 procent gestegen naar 884.1 miljoen euro.

Na positieve omzetcijfers van EY vorige week, meldt ook PwC een winst- en omzetstijging. Alle beroepsgroepen zagen de vraag naar hun dienstverlening toenemen. De omzet van Assurance bedraagt 349.1 miljoen euro (was 332.2 miljoen euro), van Tax & Legal 280.9 miljoen euro (was 278.1 miljoen euro) en van Advisory 253.1 miljoen euro (was 222.4 miljoen euro).

“We hebben solide financiële resultaten behaald over het afgelopen boekjaar”, vertelt CFO/COO Jolanda Lamse. “Deze zijn geen doel op zich maar een voorwaarde om te kunnen blijven investeren in de beste mensen, de kwaliteit van onze dienstverlening, duurzaamheid, de werkomgeving van onze mensen en in innovatieve technologieën.”

“We zijn trots op wat we met elkaar het afgelopen jaar hebben gedaan en wat we daarmee hebben bereikt”, aldus PwC bestuursvoorzitter Ad van Gils in het Jaarbericht 2018/2019 van PwC Nederland. “Onze cultuur is verder opgeschoven in de richting van onze nagestreefde waarden. Verschillende onderzoeken onderstrepen dat we stappen hebben gezet op het gebied van kwaliteit. Diverse opdrachten laten zien dat waar verschillende disciplines – ondersteund door technologie – samenwerken, we in staat zijn om te helpen belangrijke problemen op te lossen voor onze klanten en de maatschappij.”

Voorzitter van PwC Accountants, Agnes Koops: “In het najaar van 2019 zullen wij kennisnemen van het derde en laatste rapport van de Monitoring Commissie Accountancy (MCA), van de aanbevelingen van de Commissie Toekomst Accountancysector (CTA) en van de uitkomsten van het thans lopende onderzoek van de AFM naar de kwaliteitsgerichte cultuur en onderdelen van ons kwaliteitsbeheersingssysteem. Voldoende dynamiek dus. Wij staan open voor elke verandering die kan bijdragen aan duurzaam vertrouwensherstel. Wij vertrouwen erop dat de CTA een scherp oog heeft dat die veranderingen daadwerkelijk en onderbouwd positief zullen bijdragen aan het gewenste doel.”
 
De digitale transformatie krijgt ook steeds meer gestalte, stelt Ad van Gils. “Onder andere door de ingebruikname van ons nieuwe Experience Center, waar we business kennis, technologie en gebruikerservaringen bundelen om klanten in co-creatie te helpen met hun digitale transformatie. Het is onze overtuiging dat ons toekomstig succes meer dan ooit wordt bepaald door ‘hoe’ we dingen doen in plaats van ‘wat’ we doen. Het leveren van kwaliteit heeft daarbij onze hoogste prioriteit omdat het raakt aan ons bestaansrecht.”

Lees ook: 
– Trends in verslaggeving: 'wereld te winnen met niet-financiële informatie'
– CFO van PwC: Werken aan diversiteit en digitalisering
– Mona de Boer, director data analytics PwC, beantwoordt vragen

Gerelateerde artikelen