Veelgehoorde twijfels over overstappen naar een salarissoftware systeem

Waarom het ondanks bezwaren als drukte of moeite met verandering toch loont om over te stappen.

Twijfel je om over te stappen naar een nieuw salarissoftware systeem? Dat begrijpen we. Of je dat nu met al je klanten doet of gedeeltelijk, het kan voelen als een (tijds-)investering die jouw kantoor er nu net even niet bij kan hebben. Maar uit ervaring weten we dat die investering kleiner is dan je denkt én zichzelf dubbel en dwars terugverdient. In dit artikel behandelen we veelgehoorde twijfels én doen we ons best om deze weg te nemen.

ʻʻHet gaat goed zoals het nu gaat.’’
Komt dit je bekend voor? Het kan zo zijn dat jij of je medewerkers vlak voor de pensioenleeftijd zit(ten) en niet echt zitten te wachten op verandering. Toch is het goed om aan de toekomst te denken. Steeds meer klanten willen naast hun salarisadministratie, ook de personeelsadministratie uitbesteden, waar je huidige softwareleverancier mogelijk niet in voorziet. Automatisering heeft bovendien voor een duidelijke schaalvergroting in deze branche gezorgd. Als salarisadministrateur moet je een stuk meer loonstroken draaien dan vroeger.

[avg-advertorial slug=”overstappen-gemakkelijker-dan-je-denkt”]

ʻʻWe hebben het al zo druk. Overstappen kost tijd die we niet hebben.ʼʼ
We winden er geen doekjes om: overstappen naar nieuwe software kost – in het begin – wat tijd en energie. We vroegen Koert van Loon, directeur bij Incomme op zijn mening. “Je hoeft niet gelijk met al je klanten over te stappen. Klein beginnen werkt vaak beter. We raden vaak aan om in het migratietraject één of twee van je collegaʼs vrij te spelen voor de conversie, zodat de rest het gewone, lopende werk kan blijven doen”, aldus Koert van Loon.

ʻʻOns kantoor is nog redelijk old school. Ik twijfel of mijn medewerkers en ik zoʼn nieuw softwarepakket (snel) onder de knie krijgen.ʼʼ
Met een solide software doen salarisprofessionals veel efficiënter hun werk en kun jij je dienstverlening uitbreiden. Beide is misschien wel hard nodig, in tijden waarin je het razend druk hebt en klanten tegelijkertijd méér van je vragen.

Groeiende dienstverlening dankzij automatisering
Terwijl het takenpakket van de salarisprofessional blijft groeien, verlangen bedrijven meer advies en meer services, blijkt uit het NIRPA trendonderzoek 2021. Maar liefst twee derde van de salarisprofessionals schat in dat het salariswerk de komende drie jaar zwaarder wordt. Dat is een trend die we al langer zien. De complexiteit van hun werk en hun rol neemt toe door steeds weer veranderende wet- en regelgeving. Het verwerken en controleren van mutaties blijft veel tijd in beslag nemen, tijd die zij vrijwel allemaal tekort komen in hun groeiende adviesrol. Durven over te stappen naar goede software, om zo jouw processen te automatiseren is hierbij essentieel. 

‘‘Door automatisering kunnen we onze klanten veel meer bieden dan alleen salarisdienstverlening’’
– Stephan Swier | Directeur, Nederland Securex 
 

 

Wil je meer weten over het overstappen naar een salarissoftware systeem?  Lees er alles over in deze whitepaper en ontdek hoe je efficiënt en gemakkelijk overstapt naar nieuwe salarissoftware.

[avg-advertorial slug=”overstappen-gemakkelijker-dan-je-denkt”]

Gerelateerde artikelen