Nationale Accountancy Awards: Linda Tuijn (Duidelijk Accountants) gaat voor duidelijk, persoonlijk, professioneel en proactief

Duidelijk Accountants startte anderhalf jaar geleden vanuit een aantal kernwaarden: duidelijk, persoonlijk, professioneel en proactief. De naam is afkomstig van een klant, die het prettig vond om met oprichtster Linda Tuijn samen te werken omdat ze zo ‘lekker duidelijk’ was. “Ik realiseerde me dat dit een kernkwaliteit is, een basis van waaruit ik ben gaan bouwen”, vertelt Tuijn. “Ons succes danken we aan het luisteren naar onze klanten, persoonlijke betrokkenheid en aandacht. Inmiddels ben ik niet meer alleen. Duidelijk Accountants is in een volgende fase terecht gekomen.”
Kunt u een voorbeeld noemen van een klant waarvoor u recent een innovatief project heeft gedaan?
“De meeste ondernemers willen zo min mogelijk aandacht besteden aan de totstandkoming van de cijfers waar zij hun onderneming op sturen. Met een efficiënt opgezette administratie loopt de administratie soepel en heeft de ondernemer zijn handen vrij om te ondernemen. Wij automatiseren de administratie zoveel mogelijk. Klanten hoeven dan alleen hun facturen te maken en de inkoopfacturen te uploaden. Verder hebben ze er nauwelijks omkijken naar. Voor diverse klanten hebben we nu ook de begrotingen opgenomen in de administratie, zodat elke maand de werkelijke cijfers direct vanuit de administratie worden vergeleken met de begrote cijfers, tot op projectniveau.”
Welk project was dit?
“Wij hebben ondernemers, maar ook diverse verenigingen en stichtingen als klant waar met name de behoefte aan inzicht in realisatie ten opzichte van de begroting en de liquiditeit een belangrijke rol spelen.” 
Wat was het resultaat voor de klant?
“Klanten hebben meer inzicht in de cijfers en kunnen direct bijsturen. Door een beter inzicht in begroting en realisatie is het ook veel gemakkelijker om de liquiditeit beter te managen.” 
 
Welke diensten biedt u vandaag die u twee jaar geleden niet bood en wat zijn de concrete resultaten hiervan? 
“De mogelijkheden van online samenwerken gaan steeds verder. Iedere ontwikkeling die bijdraagt aan het waarmaken van onze kernwaarden, ondersteunt ons bestaansrecht als accountantskantoor en omarmen we daarom van harte. Onze belangrijkste drijfveer is om te werken aan een goede klantrelatie waarin het zowel voor ons als voor onze klanten fijn is om samen te werken. Diverse cloud-oplossingen brengen ons dichter bij de klant. Door periodiek de cijfers met de klant door te nemen of tussentijds contact op te nemen als we dingen signaleren, kunnen we professioneel invulling geven aan onze rol als klankbord, sparringpartner en adviseur van de ondernemer en zo onze persoonlijke relatie met de ondernemer versterken. ”
__________________________________________________________________________________________________________________________________________
De genomineerden voor de ‘Nationale Accountancy Awards 2015′ zijn accountants die slimmer werken, minder kosten in rekening brengen en beter adviseren. Die gebruik maken van de meest innovatieve technologie. Bent u zo’n accountantskantoor dat in aanmerking komt voor de Nationale Accountancy Awards? Meld u voor 1 maart 2015 hier aan. Bel of mail Alex van Groningen (avangroningen@alexvangroningen.nl) / 06 50 643 283 voor meer informatie.
___________________________________________________________________________________________________    
Hoe maakt uw kantoor gebruik van ICT in de dienstverlening?
“Exact Online, met alle samenwerkingsmogelijkheden, de scan & herken-oplossing en continuous monitoring helpen om onze klanten proactief te adviseren. Door deel te nemen in het innovatiepanel van Exact Online kunnen we bovendien een actieve bijdrage leveren aan de producten die de dienstverlening nog efficiënter, beter en sneller kunnen maken. Om persoonlijk en professioneel te kunnen opereren gebruiken we verder allerlei tools. Het hangt af van de situatie welke middelen op dat moment het beste geschikt zijn. Wij maken onder meer veelvuldig gebruik van Skype, Teamviewer en Jing om onze klanten snel en efficiënt bij te staan.”
Gerelateerde artikelen