Nationale Accountancy Awards: easyZZP geeft zzp’ers financieel advies voor een vaste prijs

EasyZZP is in 2013 opgericht door drie ambitieuze twintigers. Het team telt nu vier man, met een kantoor in Utrecht. Het bedrijf is gericht op zzp’ers en voor een vast tarief neemt het de boekhouding over, geeft belastingadvies én financieel advies. Medeoprichter en financieel adviseur Rodney Pikaar: “Waar veel branchegenoten extra kosten rekenen voor advies, daar zit bij easyZZP het advies in het pakket.” EasyZZP wil op korte termijn een vestiging openen in Amsterdam en het doel is om heel Nederland te dekken met lokale vestigingen.
Kunt u een voorbeeld noemen van een klant waarvoor u recent een innovatief project heeft gedaan?
Pikaar: “Voor al onze klanten geldt dat het bijzondere van onze dienstverlening is, dat we een vast tarief rekenen voor alles wat we doen. Er zijn drie tarieven; hoe vaker de zzp’er factureert, hoe hoger het tarief. We zijn een jonge club mensen die altijd verder kijkt dan waar de klant om vraagt. Wij zijn pas tevreden als de klant ons beoordeelt met meer dan een acht.”
Welk project was dit?
“Voor al onze klanten regelen we de dagelijkse administratie, geven we belastingadvies en we analyseren de cijfers om advies te geven over de financiën. Door onze vaste tarieven zullen onze klanten nooit voor een verrassing komen te staan wat betreft de kosten. Bij de meeste accountantskantoren wordt voor advies extra kosten gerekend, die ook nog eens hoog kunnen uitvallen door hoge uurtarieven. Wij willen zzp’ers al onze diensten aanbieden voor één helder en transparant tarief.”
Wat was het resultaat voor de klant?
“Door onze geavanceerde software heeft de klant continu zicht op de actuele stand van zaken van zijn financiën. Elke factuur is de volgende dag verwerkt in de administratie. Daarbij geven we proactief advies; we pluizen de complete administratie van de zzp’ers uit en ontdekken vaak belastingvoordelen en goedkopere opties voor bijvoorbeeld verzekeringen en telefoonabonnementen. Zo betaalde een klant 5000 euro per jaar voor een AOV-verzekering. Wij ontdekten dat dezelfde verzekering – met zelfs een betere dekking – ook bestond voor 3000 euro per jaar. Zonder dat deze klant ons had gevraagd hiernaar te kijken, hebben wij hem een besparing van 2000 euro per jaar bezorgd. En dat voor 119 euro per maand.”
__________________________________________________________________________________________________________________________________________
De genomineerden voor de ‘Nationale Accountancy Awards 2015′ zijn accountants die slimmer werken, minder kosten in rekening brengen en beter adviseren. Die gebruik maken van de meest innovatieve technologie. Bent u zo’n accountantskantoor dat in aanmerking komt voor de Nationale Accountancy Awards? Meld u voor 1 maart 2015 hier aan. Bel of mail Alex van Groningen (avangroningen@alexvangroningen.nl) / 06 50 643 283 voor meer informatie.
___________________________________________________________________________________________________  
Welke diensten biedt u vandaag die u twee jaar geleden niet bood en wat zijn de concrete resultaten hiervan?
“We zijn bijna twee jaar geleden begonnen. We willen eerst groeien tot we heel Nederland gedekt hebben. Daarvoor kijken we uit naar fysieke kantoren, omdat persoonlijk contact onmisbaar is bij het opbouwen van een duurzame relatie met de klant. Daarna is het misschien goed mogelijk dat we de breedte ingaan met onze dienstverlening voor zzp’ers. Bijvoorbeeld door ook juridische ondersteuning aan te bieden. Of hr-advies; voor de zzp’ers die de stap maken naar het mkb.”
Hoe maakt uw kantoor gebruik van ICT in de dienstverlening? 
“Onze software speelt een essentiële rol, maar zonder onze service heeft onze klant er niets aan. Al heb je nog zulke goede software, wanneer de klant niet direct bij je terecht kan met vragen als iets niet lukt, dan werkt het niet. Het gaat om de combinatie van goede software en snelle service van hoge kwaliteit. De zzp’er kan met behulp van de software zijn complete administratie inzien en rapportages uitdraaien. Dit zijn heldere overzichten met grafieken van onder meer de omzet en kosten. Wanneer je een maand minder omzet draait, dan valt dat direct op. En anders zijn wij het die de klant alarmeren dat er iets moet gebeuren.”
 
Gerelateerde artikelen