KPMG op Shell na waardevolste bedrijf in NL
Voor de achtste keer op een rij krijgt KPMG een nummer 2 positie in de jaarlijkse lijst van meest waardevolle merken in Nederland, opgesteld door onafhankelijk instituut BrandFinance. Shell gaat aan kop in deze lijst en ING maakt de top 3 van meest waardevolle Nederlandse merken compleet.
Volgens BrandFinance is de huidige waarde van het KPMG merk dollar 12.901 miljoen. Dat is een stijging ten opzichte van de waarde van 12.188 miljoen dollar in 2021. De top 5 van meest waardevolle Nederlandse merken wereldwijd wordt gevuld met Rabobank en Heineken.
Voor de berekening van merkwaarden doet merkeninstituut BrandFinance een beroep op industriestandaard ISO 10668. Daarbij wordt een inschatting gemaakt van toekomstige omzet die bijdraagt aan merkreputatie. Bedrijfsresultaten, vermogen van belanghebbenden, marketinginvesteringen en de zogeheten royalty rate voor de dienstverlenende sector worden ook meegenomen in de waardering.
AccountantWeek.nl informeert over zaken die voor accountants, medewerkers van MKB-accountantskantoren en hun klanten écht relevant zijn. Als lid ben je altijd op de hoogte van het laatste nieuws.
Ontvang de gratis nieuwsbrief Word nu lidPersonalia
Vacatures
Markt Update
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
AccountantWeek.nl is onderdeel van Sijthoff Media, dé partner voor (finance) professionals. Benut de vele advertentiemogelijkheden.
Daan Commandeur
Partner Manager