Canal Parade: PwC vaart mee met diversiteitsboot

Tijdens de 20e editie van de Canal Parade zaterdag 6 augustus vaart PwC mee. Niet alleen homosexuelen zijn vertegenwoordigd op boot 68 maar alle diversiteitsnetwerken van PwC. Hiermee kiest PwC er bewust voor om er een diversiteitsboot van te maken.

Jolanda Lamse, lid van de raad van bestuur van PwC en verantwoordelijk voor het personeelsbeleid bij PwC, benadrukt het belang van deelname aan de Canal Pride. "Wij willen laten zien dat wij diversiteit in al zijn vormen respecteren en een warm hart toedragen. Daarom is niet alleen ons lhbt-netwerk GLEE (Gays Lesbians and Everybody Else) vertegenwoordigd op de boot, maar ook het vrouwennetwerk, ons multiculturele netwerk, het studentennetwerk en het netwerk van medewerkers met een beperking tot de arbeidsmarkt. Daarnaast varen er ook enkele vertegenwoordigers vanuit andere PwC-landen mee om onze boodschap een internationaal karakter te geven." Lamse vaart mee op de PwC-boot.

Lamse: "Het succes van PwC als kennisgedreven organisatie staat of valt met de kwaliteit én de diversiteit van onze mensen. De essentie van diversiteit is dat iedereen zijn eigen kwaliteiten heeft. Wij streven naar een inclusieve cultuur, die eerlijk, open en veilig is voor iedereen. Dat betekent dat je jezelf mag zijn en dat je je thuis voelt op je werk. Alleen als je jezelf kunt zijn, kun je een echte en waardevolle relatie opbouwen met klanten en collega’s."

De afgelopen vijf jaar nam PwC, als onderdeel van Workplace Pride (internationaal businessnetwerk voor homosexuelen), al deel aan de Canal Pride. Dit jaar vaart PwC voor het eerst op een eigen boot.

PwC: “Het thema van de Canal Parade is ‘join’ en dat verbeelden wij door toeschouwers uit te nodigen om met ons die momenten te vieren die er toe doen, de vrijheid om te kunnen zijn wie je bent: Be yourself @ work. Join our moments that matter. Twee cameramannen op de boot gaan op zoek naar de diversiteit in het publiek. Zoals de ‘kisscam’ bij American Football. Deze worden getoond op twee grote ledschermen op de boot. Het publiek ziet zichzelf dus terug op dit scherm en wordt getrakteerd op een ludieke toejuiching vanaf onze boot.”

Gerelateerde artikelen