BDO US blijft groeien op markt SEC-audit klanten

In het derde kwartaal van 2015 is BDO in de VS wederom de winnaar als het gaat om het aantrekken van SEC-audit klanten. In totaal wist het accountantskantoor dertien nieuwe auditklanten aan zich te binden, vijf gingen er verloren. Dus een nettowinst van acht.

De groei van het klantenbestand van BDO gaat voornamelijk ten koste van de Big Four accountantskantoren.

Dit blijkt uit de laatste becijferingen van Audit Analytics, een instelling die de veranderingen in de Amerikaanse auditmarkt in de gaten houdt. BDO is al geruime tijd de netto-winnaar in de VS, zo ook in Q3 van dit jaar.

De andere grote winnaar in het afgelopen kwartaal is Deloitte. Dat kantoor trok tien nieuwe SEC-audit klanten aan, verloor er drie en komt netto dus uit op plus zeven. Zes daarvan werden  weggekaapt bij andere Big Four kantoren.

EY verloor netto de meeste klanten (- acht), gevolgd door PwC (- zes) en KPMG (- vijf).

Gerelateerde artikelen