[advertorial] Relatiebeheersysteem Tess spin in het web voor 216

Tess, het nieuwe relatiebeheersysteem voor accountants- en administratiekantoren, is afgelopen februari in de markt gebracht.

Partnerbijdrage van:

De applicatie brengt grip op klantdata waardoor klanten nog beter bediend kunnen worden. Vanuit de markt is veel belangstelling. Inmiddels hebben zes kantoren voor Tess gekozen.

Een van die kantoren is 216 (spreek uit ‘twee-één-zes’); een financieel dienstverlener met negen vestigingen door heel Nederland. Martin de Bie, adviseur nieuwe technologie en innovatie bij 216, vertelt: “Vóór Tess hadden we een relatiebeheersysteem maar deze sloot niet meer aan bij onze toekomstvisie. We wilden niet meer bouwen, maar partner worden met de juiste partij.”

216 kwam eind 2018 in aanraking met Acuity’s zusterbedrijf MijnAccountantsPortal. Tijdens een consultancygesprek kwam Tess aan de orde. “We waren geïnteresseerd in Tess en onze huidige directievoorzitter, Richard Smid, besloot om diezelfde middag zijn agenda vrij te maken. Zo kon hij een door Acuity georganiseerde bijeenkomst bij Salesforce bijwonen,” aldus Martin de Bie. Tijdens deze bijeenkomst werd Tess voor het eerst aan een selecte groep kantoren getoond.

“We vonden Tess in eerste instantie interessant vanwege de platformgedachte. Daarnaast was het een doorslaggevend punt dat Tess gebaseerd is op Salesforce-technologie”, vertelt de Bie. “We willen bij 216 een ecosysteem opbouwen waarbij we al onze bronnen m.b.t. klantdata kunnen koppelen. Tess, in combinatie met MijnAccountantsPortal, leek ons het platform om dat gewenste ecosysteem op te bouwen.”

Na de presentatie werd snel de keuze gemaakt om met Tess te gaan werken. De Bie licht toe; “We herkennen onszelf in de innovatieve gedachtegang die Acuity heeft. Acuity is bekend met de accountancymarkt en durft risico’s te nemen met een nieuw platform. Het leek ons een mooie kans om in te stappen en samen met Tess verder te kunnen groeien.”

Het daaropvolgende implementatieproces van Tess binnen de 216-organisatie is goed verlopen. “We willen geen maatwerk meer. Tess kon relatief standaard bij ons geïmplementeerd worden,” Laat De Bie weten. “Het is een proces waarbij we innoveren door wederzijds feedback te geven en steeds een stapje verder te zetten.”

De Bie is net zo enthousiast over de mobiele versie van Tess. Ook hier komt de kracht van de Salesforce-technologie naar voren. “Mijn collega’s kunnen straks ‘s morgens de dag beginnen door hun smartphone op te pakken en eenvoudig benodigde informatie m.b.t. klanten en processen te verkrijgen. Wij willen naar een toekomst waarin dit een vast onderdeel van hun werkdag wordt met notificaties gebaseerd op actuele stuurinformatie uit onderliggende bronnen om de klant optimaal te kunnen bedienen. Ze moeten ontdekken dat het een medium is waar je altijd snel die informatie kan ophalen. 216 wil namelijk daadwerkelijk de klant centraal stellen. Dit betekent dat we onze processen anders moeten inrichten en Tess gaat hier ons bij helpen.”

De Bie is te spreken over de mogelijkheden die Tess nu voor 216 biedt; “Tess is de belangrijkste link van ons naar de klant. Het is, bij wijze van spreken, de bril waarmee wij intern goed naar onze klanten kunnen kijken. Het is het centrale systeem waarin al onze klantdata samenkomt en zichtbaar is. De applicatie is dus eigenlijk de spin in het web.

Er zijn volgens de adviseur genoeg toekomstplannen voor deze samenwerking; “In de toekomst willen we uitbreiden met Tess. Zo zit 216 te denken aan predictive alerting, waarbij het nog makkelijker wordt om te acteren op klantprocessen. Daarnaast willen we simpelweg verder groeien door steeds meer applicaties aan Tess te koppelen. Zo kunnen we ons ecosysteem verder opbouwen.”

Acuity is blij met de tevredenheid van de klant en kijkt net zo rooskleurig naar de toekomst. Meer informatie over Tess is hier te vinden.