PwC: Plan Nederland wint De Transparant Prijs 2015
Plan Nederland eindigde dit jaar voor Red een Kind en Stichting Opkikker en ontvangt 50.000 euro. Mama Alice kreeg de prijs (15.000 euro) in de categorie kleine fondsenwervende instellingen. In de categorie social enterprises ging de prijs (10.000 euro) naar FairMail. Voor het eerst dit jaar werd de publieksprijs (25.000 euro) voor meest impactvolle boegbeeldproject uitgereikt. Deze is gewonnen door Terre des Hommes met het project Sweetie.
Score 6.8
Dit jaar dongen voor het eerst ook social enterprises en boegbeeldprojecten van goede doelen mee naar de prijs. Door goede doelen en sociale ondernemingen te stimuleren transparanter verslag te doen van hun activiteiten en impact, vinden zij beter aansluiting bij publiek, donateurs en investeerders. In totaal deden 138 goede doelen en 60 sociale ondernemingen een gooi naar De Transparant Prijs 2015. De jury kijkt naar criteria als compliance, maatschappelijk resultaatverantwoording en communicatie. Gemiddeld scoorden zij een 6,8 (vorig jaar 6,7).
AccountantWeek.nl informeert over zaken die voor accountants, medewerkers van MKB-accountantskantoren en hun klanten écht relevant zijn. Als lid ben je altijd op de hoogte van het laatste nieuws.
Ontvang de gratis nieuwsbrief Word nu lidPersonalia
Vacatures
Markt Update
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
AccountantWeek.nl is onderdeel van Sijthoff Media, dé partner voor (finance) professionals. Benut de vele advertentiemogelijkheden.
Daan Commandeur
Partner Manager