Nationale Accountancy Awards: Dennis van Driel geeft met Van Driel Finance zijn klanten real-time inzicht

Van Driel Finance biedt zijn klanten real-time inzicht in hun financiële gegevens. Dankzij het gebruik van cloudtoepassingen kunnen hun klanten 24 uur per dag hun administratie bekijken. Dit levert niet alleen tijdsbesparing op, maar ook meer inzichten in de verschillende aspecten van hun bedrijfsvoering.
 
 
Kunt u een voorbeeld noemen van een klant waarvoor u recent een innovatief project heeft gedaan?
“Wij hebben onlangs een project gedaan voor een uitzendbureau, Hoop Personele Diensten uit Barendrecht. Zij wilden meer inzicht in hun cijfers, bij voorkeur real-time. Dat was niet haalbaar met hun bestaande manier van werken. Ze draaiden zelf de lonen en leverden eens per maand een overzicht aan ons aan. Daardoor hadden ze alleen inzicht op basis van onze rapportages en liepen ze voortdurend achter de feiten aan.”
Hoe hebben jullie dit project aangepakt?
“Om een zo actueel mogelijk inzicht in de administratie mogelijk te maken, was het nodig om meer taken naar ons toe te trekken. Hoop scant nu alle facturen in en wij verwerken deze iedere dag, evenals de bank. Ook maken wij de verkoopfacturen en doen de verloning. Inzicht geven we met de tool Vision Planner Cloud: een tool die is gekoppeld aan de administratie van de klant. Deze kan nu doorklikken tot factuurniveau en dus veel meer gespecificeerde informatie uit het systeem halen. Maar we zijn nog een stap verder gegaan: we willen Hoop volledig gaan ontzorgen. Zo leveren we iedere week een separaat betaalbestand aan. Voorheen voerden zij alle betalingen handmatig in. Nu zetten wij ze klaar en hoeven ze alleen nog uitgevoerd te worden. Dat kunnen we bijvoorbeeld ook doen voor incasso’s. Alle informatie is al beschikbaar en dus is het voor ons een kleine stap om dit te gaan aanbieden.”
 
Wat was het resultaat voor de klant?
“Door de meer efficiënte manier van werken kon Hoop 1 FTE besparen. Dat betekent op jaarbasis ruim € 15.000. Uiteraard was de klant daar erg tevreden over, en als de klant dat uitspreekt naar anderen, levert dat weer nieuwe klanten op. Dat is ook de manier waarop we willen groeien, met behulp van mond-tot-mond reclame. Onze ambitie is om ieder jaar 10 procent te groeien. Dat is in 2014 gelukt, en ik heb er vertrouwen in dat deze trend zich dankzij onze effectieve aanpak zal voortzetten.”
___________________________________________________________________________________________________
De genomineerden voor de ‘Nationale Accountancy Awards 2015′ zijn accountants die slimmer werken, minder kosten in rekening brengen en beter adviseren. Die gebruik maken van de meest innovatieve technologie. Bent u zo’n accountantskantoor dat in aanmerking komt voor de Nationale Accountancy Awards? Meld u voor 1 maart 2015 hier aan. Bel of mail Alex van Groningen (avangroningen@alexvangroningen.nl) / 06 50 643 283 voor meer informatie.
___________________________________________________________________________________________________
Welke dienst(en) biedt u vandaag die u twee jaar geleden niet bood en wat zijn de concrete resultaten hiervan? 
“We zijn twee jaar geleden gestart met Vision Planner Cloud, waardoor we onze klanten real-time inzicht in hun boekhouding kunnen bieden. Voordeel van in de cloud werken is dat klanten 24 uur per dag overal waar ze zijn toegang hebben tot hun administratie. Wij zijn een voorloper op dit gebied. Veel accountantskantoren zijn huiverig om die stap te maken. Zeker als je met een aantal pakketten naast elkaar werkt, is het ook erg lastig. Wij hebben alle toepassingen in één pakket. Daardoor kunnen we efficiënt werken en aantrekkelijke tarieven bieden. Bovendien kunnen we door real-time te werken meer gaan inzetten op specifieke adviesdiensten waarmee we onze klanten verder kunnen helpen in hun bedrijfsvoering. Dat willen we gaan doen met gespecialiseerde partners zoals een advocaat, een reorganisatiedeskundige en een marketingexpert.”
Hoe maakt uw kantoor gebruik van ICT in de dienstverlening?
“Wij werken met het softwarepakket van AFAS. Op onze online portal slaan we alle klantgegevens die we verwerken op. We zijn bezig om Vision Planner Cloud hieraan te koppelen, zodat onze klanten via één portal toegang hebben tot al hun gegevens. Begin volgend jaar hopen we dit gereed te hebben.”
 
 
 
Gerelateerde artikelen