Mediafonds: lagere pensioenpremie voor bedrijf met jonge medewerkers
Een van de opties die worden bekeken is variatie in de zogenoemde doorsneepremie, die nu geldt voor alle deelnemers van het pensioenfonds. Dit ‘solidariteitsbeginsel’ pakt voor jongeren duurder uit ten opzichte van ouderen. Dat komt omdat jongeren hun geld langer kunnen laten renderen.
PNO wil de doorsneepremie niet helemaal afschaffen, maar maatwerk leveren. Dat betekent dat de doorsneepremie per aangesloten bedrijf kan verschillen, waarbij die voor bedrijven met jonge werknemers lager wordt. Bij bedrijven met relatief veel oudere werknemers zou de premie kunnen stijgen.
Het fonds is de effecten van een dergelijke systematiek nog aan het doorberekenen. Als die desastreus zijn, gaat het niet door, zegt de voorzitter van het fonds.
PNO Media heeft 15.000 deelnemers en wil graag meer bedrijven uit de creatieve sector binnenhalen. In die sector werken zo’n 280.000 mensen. Aansluiting bij het mediafonds is in tegenstelling tot de meeste andere sectorpensioenfondsen niet verplicht.
(ANP)
AccountantWeek.nl informeert over zaken die voor accountants, medewerkers van MKB-accountantskantoren en hun klanten écht relevant zijn. Als lid ben je altijd op de hoogte van het laatste nieuws.
Ontvang de gratis nieuwsbrief Word nu lidPersonalia
Vacatures
Markt Update
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
AccountantWeek.nl is onderdeel van Sijthoff Media, dé partner voor (finance) professionals. Benut de vele advertentiemogelijkheden.
Daan Commandeur
Partner Manager