KPMG UK beperkt sollicitatieprocedure tot één dag
01 augustus 2016
Millennials klaagden dat het zo lang duurde voor ze wat hoorden…
De Britse tak van KPMG heeft een nieuw selectieproces geïntroduceerd, waardoor de sollicitatieprocedure beperkt wordt tot één gesprek met binnen twee dagen de uitslag.
Een onderzoek onder 400 vers afgestudeerde sollicitanten wees uit, dat zij haast zonder uitzondering problemen hadden met hoe lang het duurde voordat zij na hun sollicitatiegesprek iets hoorden over afwijzing of een nieuwe functie.
Traditioneel hield KPMG drie assessments, verspreid over enkele weken; maar nu heeft het kantoor het proces zo ingericht, dat alle beoordelingen binnen één werkdag georganiseerd zijn en de kandidaat binnen twee werkdagen de uitslag te horen krijgt.
De voorzitter van KPMG UK, Simon Collins, zei tegen de BBC: "Wij doen ons uiterste in de slag om de beste talenten recht uit de collegebanken binnen te halen – we beseffen dat daar ook bij hoort dat de jonge kandidaten een zo aangenaam mogelijke sollicitatieprocedure doormaken.”
Uit het onderzoek bleek ook, dat de kandidaten het vervelend vonden dat zij meestal helemaal geen feedback kregen op hun (mislukte) sollicitatie.
KPMG is niet de enige werkgever die zijn werving- en selectiegewoonten aanpast. Zo kondigde Goldman Sachs, dat elk jaar 2500 afgestudeerden aanneemt, aan dat het voortaan video-sollicitatiegesprekken ging houden, zodat de kandidaten niet voor niets een lange reis hoeven te maken.
Gerelateerde artikelen
AccountantWeek.nl informeert over zaken die voor accountants, medewerkers van MKB-accountantskantoren en hun klanten écht relevant zijn. Als lid ben je altijd op de hoogte van het laatste nieuws.
Ontvang de gratis nieuwsbrief Word nu lidPersonalia
Marion Denis, Arjen Keijbets, Sergej...
Hij kwam binnen als accountant...
Vanaf januari 2025 is Eelke...
Vacatures
Van de Kamp & Van Gelder
Zorgverzekeraars Nederland
Markt Update
Met aandacht voor de relatie...
De vierjarige scale-up uit Gent...
Koppelingen met banken maken dat...
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
AccountantWeek.nl is onderdeel van Sijthoff Media, dé partner voor (finance) professionals. Benut de vele advertentiemogelijkheden.
Daan Commandeur
Partner Manager