KPMG ontwikkelt eigen Master in Data and Analytics programma
Master-opleiding, ontwikkeld samen met Ohio State University en Villanova School of Business.
KPMG maakte gisteren in de VS een partnership bekend, met The Ohio State University Max M. Fisher College of Business en de Villanova School of Business, waarin een nieuw master-oprogramma ontwikkeld wordt dat zich geheel richt op accounting, big data en analytics. Het "KPMG Master of Accounting with Data and Analytics Program," zegt “auditors in the digital age" te willen gaan opleiden.
De Master-opleiding is een nieuwe loot aan de alom geprezen KPMG-benadering van state-of-the-art werving en selectie, door middel van het ter beschikking stellen van de nieuwste auditing- en accounting-technologie en – expertise aan de twee business schools. Daarmee denkt de organisatie zich ook effectief te verzekeren van (bijzonder schaars maar cruciaal) nieuw talent, dat op deze manier leert om te gaan met Big Data en daaruit de noodzakelijke informatie te ‘mijnen’.
Voor 50 studenten die in het najaar van 2017 aan de opleiding beginnen betaalt KPMG zowel de studie als de huisvesting en maaltijden. Na het behalen van de titel zullen de studenten een baan aangeboden krijgen, en daarvóór al zullen ze regelmatig stage lopen in de organisatie.
“Alleen met dergelijke sterke allianties tussen bedrijfsleven en academia zullen we in staat zijn en blijven om op tijd voldoende en adequaat opgeleid ‘agile’ medewerkers aan ons te binden,” aldus KPMG. Volgens het persbericht hoopt KPMG dergelijke master-opleidingen ook met andere universiteiten te kunnen ontwikkelen.
Meer over de opleiding leest u via kpmgmasters.com.