DOCCO brengt praktische thuiswerkgids uit voor accountants

De samenleving is in een paar maanden tijd rücksichtslos veranderd voor veel ondernemers. Maar ook voor accountantskantoren is het omschakelen….

Binnen no-time is er begeleidingsvraag ontstaan vanuit ondernemers, die sterk leunt op de (hopelijk in grote mate geautomatiseerde) administratieve verwerking. Real-time inzicht is relevanter dan ooit tevoren. Met alle aandacht daarvoor en het advies omtrent de coronaregelingen, zou je haast vergeten dat accountantskantoren voor nóg een uitdaging staan: hoe continueer ik de dienstverlening nu er zo veel mogelijk collega’s op afstand (thuis)werken? En wat betekent dit voor IT? 

Deze aspecten heeft adviesbureau DOCCO voor kantoren overzichtelijk in kaart gebracht en uitgebracht als een korte praktijkgids.

De afgelopen jaren hebben veel kantoren al stappen gezet in het tijd- en plaats-onafhankelijk werken (zoals “nieuwe werken”). En er zijn systemen geïmplementeerd voor online samenwerken met teams en klanten. Een uitkomst tijdens de Corona-crisis zou je denken. Zeker, deze kantoren hebben momenteel een voorsprong. Maar niemand was berekend op een situatie waarbij plotsklaps bijna alle de collega’s thuiswerkte en de druk op (de inzet van) online tools significant groeide. Hoe organiseer je dit binnen je kantoor?

Snelle adoptie versus compliance
De adoptie van tools voor thuis- en samenwerken gaat in zo’n hoog tempo (zoals de groei van Microsoft Teams met 775%) en de druk is zo groot om de productie te continueren, dat we in allerijl te weinig zorg besteden aan security- en compliance aspecten. Ook dat is juist nu essentieel.

Gratis downloaden
De korte gids die adviesbureau DOCCO heeft uitgebracht is gratis te downloaden. Hij is bedoeld als handreiking voor kantoren die versneld en onvoorbereid nieuwe IT-oplossingen moeten invoeren. Ook voor kantoren die al op weg zijn, maar geen compleet beeld hebben van de te organiseren IT(compliance)-en aspecten is de gids van waarde. De opgenomen onderwerpen:
• De thuiswerkplek 
• Gebruik van (privé) apparatuur 
• Video meetings 
• Samenwerktools
• Papieren (post)processen digitaliseren 
• Aandachtspunten beveiliging 
• Verbondenheid met elkaar 
• Verbondenheid met klanten 
• ‘Corona’ (klant)processen in je software 

De gids is hier kosteloos te downloaden.

Gerelateerde artikelen