Deloitte Millennial Survey 2016: Wees zuinig op jong talent!

Twee derde van de Millennials die nu een baan hebben zijn van plan om binnen vier jaar een andere baan te vinden. Werkgevers moeten meer aandacht en zorg besteden aan hun wensen en verwachtingen, anders krijgen ze een probleem.
Als je de vijfde Millennial Survey van Deloitte Touche Tohmatsu Limited moet geloven hebben de Millennials nauwelijks loyaliteit tegenover hun huidige werkgever.
 
Velen onder hen zijn nu al vast van plan op korte termijn een andere baan te zoeken.  Voor werkgevers met veel jonge medewerkers betekent dit een extra uitdaging, zeker in sectoren waar die Millennials een steeds groter groeiend deel van het personeel uitmaken. Een van de belangrijke criteria voor die jongeren is de bedrijfscultuur, en de normen en waarden die hun organisatie niet alleen met de mond, maar ook in daden blijkt te respecteren.
 
Deloitte ondervroeg  7700 Millennials in 29 landen naar hun ambities en waarden, naar wat de belangrijkste drivers van professionele tevredenheid zijn, en naar de mate waarin zij zich gehoord voelen in de organisatie. De resultaten kunt u via de site van Deloitte opvragen. 
Gerelateerde artikelen