Dapas Software nieuwe speler op accountancymarkt
Dapas: ‘Met het samenbrengen van kennis op het gebied van accountancy en IT weet Dapas Software zich te onderscheiden: het realiseren van efficiënte en uniforme werkprocessen met software oplossingen – accountantssuite, proces monitor én Microsoft Dynamics CRM DS – die volledig zijn toegespitst op het gebruikersgemak en ontzorgen van accountantskantoren.’
Experience Centre
Uit het gedachtegoed dat alleen de klant weet wat hij wil, is het Experience Centre ontstaan. Oprichter van Dapas Software, Jacco Oudhof: ‘Dankzij onze samenwerking met Green Accountants zijn wij in staat om de software in de praktijk te testen en door te ontwikkelen, zodat de software daadwerkelijk aansluit op de dagelijkse bedrijfsvoering van een accountantskantoor.’ Daarnaast is het Experience Centre een ruimte waar accountantskantoren kunnen ervaren hoe het kantoor van de toekomst eruit ziet.
Verandertraject
Volgens Dapas brengt de implementatie van de software en systemen een verandertraject met zich mee dat de ‘menskant’ van het accountantskantoor raakt. Dit verandertraject, dat een veel grotere investering is dan de aanschaf van de software zelf, zou vaak worden onderschat. Oudhof: ‘De software doet wat het doen moet, maar de mens moet er mee kunnen en willen werken, wil je echt van een succesvolle implementatie kunnen spreken. Bij de transitie van accountant naar businesspartner is het werken met de software vaak één van de eerste concrete veranderingen waar medewerkers van het accountantskantoor mee te maken krijgen.’
Valkuilen
De medewerkers van Dapas Software hebben dit verandertraject o.l.v. Jacco Oudhof zelf aan den lijve ondervonden en weten precies welke valkuilen accountantskantoren tegenkomen en hoe daar mee om te gaan. ‘Daar waar het bij de meeste softwareleveranciers stopt, gaat onze dienstverlening verder dan enkel het ontwikkelen en implementeren van de software. Met het begeleiden van dit verandertraject geven we alle handvaten die nodig zijn om het traject succesvol te doorlopen, zodat naast het accountantskantoor ook de klant toegevoegde waarde ervaart,’ aldus Oudhof.