Compliance: geen kostenpost, maar investeringskans

Steeds meer en striktere regelgeving verhoogt de administratieve lasten en de kans op reputatieschade en boetes bij non- compliance. Of toch niet?

Organisaties moeten bijna dagelijks een antwoord formuleren op veranderingen, in technologie, in klantenwensen en -kenmerken, qua concurrentie en last but not least van wet- en regelgeving.  Sommigen zien deze almaar complexer omgeving als een verzwaring, al was het maar van de administratieve lasten. Andere organisaties beseffen, dat investeren in compliance, ook betekent: proactief risico’s inschatten en beheersen. En dat creëert ook nieuwe en toegevoegde waarde, zoals betere kwaliteit van gegevens, een positiever ‘customer experience’, gestroomlijnde processen en uiteindelijk meer winst en lagere kosten.

Compliance, stelt een nieuwe white paper van KPMG, moet een vanzelfsprekend onderdeel vormen van beleid en strategisch plan. Daartoe hebben de KPMG-adviseurs een eigen referentiemodel voor een compliance-beleid ontwikkeld, met als fundament governance en cultuur.

Lees hoe uw compliance (en natuurlijk die van uw cliënten!) effectiever, efficiënter en duurzamer georganiseerd kan worden in The Compliance investment

 

Gerelateerde artikelen