Bunq houdt betalingen 24 uur vast tegen phishing

85 rekeninghouders van Bunq zijn in phishing getrapt die van de bank leek.

Onlinebank Bunq neemt extra maatregelen tegen phishing, waaronder het uitstellen van betalingen. Door het invoeren van uitgestelde betalingen lijkt het alsof de betaling al is doorgevoerd en het geld is afgeschreven. In werkelijkheid houdt Bunq in werkelijkheid de betaling nog 24 uur vast.

  • Bunq telde 85 slachtoffers van helpdeskfraude en phishing bij de bank
  • De bank heeft een nieuwe beveiligingsfunctie om frauduleuze software op te sporen
  • Het proces rond coulancevergoedingen verloopt sneller en wordt eenvoudiger

“Bij twijfel of het vermoeden van onraad heeft de gebruiker de tijd om de betaling in de app alsnog te annuleren”, licht de bank toe. Bunq komt ook met een nieuwe beveiligingsfunctie om frauduleuze software op te sporen.

Bunq kwam de afgelopen weken in het nieuws na onthullingen over phishingaanvallen die vaak succesvol zouden zijn bij de onlinebank en dat gedupeerde klanten moeilijk in contact konden komen met de jonge bank.

Volgens de bank waren er vorig jaar in totaal 85 slachtoffers van helpdeskfraude en phishing bij Bunq. “Elk slachtoffer is er één te veel, daarom werken we continu aan verbeteringen”, schrijft de bank in een mail aan haar klanten. Bunq stelt ook het proces rondom coulancevergoedingen te hebben versneld en vereenvoudigd. (ANP)

Ga niet in de fout in de cloud

Gerelateerde artikelen