Bellers stranden vaak bij fiscus
De Belastingtelefoon weigert telefoongesprekken als er onvoldoende medewerkers beschikbaar zijn. Bellers krijgen dan een tekst te horen dat de Belastingdienst "gesloten" is. Zo wil de fiscus lange wachttijden voorkomen.
De problemen zijn het grootst op de afdeling Toeslagen. Op tien dagen werd bij deze afdeling minder dan de helft van de bellers te woord gestaan. Op 25 november kreeg slechts 18 procent van de mensen met een vraag een medewerker aan de lijn.
Volgens het ministerie van Financiën is het onvermijdelijk dat op piekmomenten niet iedereen geholpen kan worden. "De Belastingdienst stemt zijn capaciteit af op het jaargemiddelde", zegt een woordvoerder. Over het hele jaar is de norm dat negen op de tien bellers iemand aan de lijn krijgt.
Volgens de woordvoerder worden de cijfers vertekend, doordat mensen ophangen en het nog eens proberen.
AccountantWeek.nl informeert over zaken die voor accountants, medewerkers van MKB-accountantskantoren en hun klanten écht relevant zijn. Als lid ben je altijd op de hoogte van het laatste nieuws.
Ontvang de gratis nieuwsbrief Word nu lidPersonalia
Vacatures
Markt Update
Vragen over adverteren?
Kan ik je van dienst zijn met een toelichting of advies? Bel of mail gerust. Ik neem graag de tijd voor je.
AccountantWeek.nl is onderdeel van Sijthoff Media, dé partner voor (finance) professionals. Benut de vele advertentiemogelijkheden.
Daan Commandeur
Partner Manager